پیدا شدن قطعه ای که شاید متعلق به هواپیمای گم شده مالزی باشد

نیروی هوایی تایلند اعلام کرد: ماهیگیران این کشور در سواحل جنوب شرقی بانکوک قطعه ای ازلاشه یک هواپیما را پیدا کرده اند که ممکن است به هواپیمای ناپدید شده مالزی «MH۳۷۰» تعلق داشته باشد.

به گزارش روز یک شنبه خبرگزاری فرانسه، این قطعه فلزی دو – سه متری درمنطقه «ناخون سی» استان «تاممارات» در خلیج تایلند توسط ماهیگیران پیدا شده است. 
کارشناسان حمل و نقل هوایی ارتش تایلند در حال بررسی قطعه پیدا شده هستند و برای اطمینان بیشتر، فردا(دوشنبه) تیمی متشکل از متخصصان این حوزه به منطقه «پاک فانانگ» اعزام می شود. 
«هوا پونساک سومچای» سخنگوی نیروی هوایی سلطنتی تایلند گفت: تجهیزات خاصی برای تعیین نوع هواپیما نیاز است و این کار از عهده نیروی هوایی تایلند خارج است. 
«تانیارات فاتی کونگ فان' رئیس منطقه پاک فانانگ گفت: به احتمال زیاد این قطعه متعلق به دماغه هواپیما بوده چرا که قطعات الکترونیکی و سیم کشی در آن دیده می شود و اعداد روی این قطعه به شناسایی بهتر آن کمک خواهد کرد. 
هواپیمای «MH۳۷۰» مالزی مارس ۲۰۱۴ در مسیر کوالالامپور – پکن با ۲۳۰ مسافر ناپدید شد.
برای پیداکردن بقایای احتمالی این هواپیما، تاکنون در بیش از ۸۰ هزار کیلومتر مربع عملیات جستجو انجام شده است. 
پرواز ام.اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ با ۲۳۹ سرنشین از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تلاش تیم های بین المللی برای یافتن آن تاکنون به نتیجه نرسیده است. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.