معاینه رایگان بیماران سرطانی در بیمارستان رضوی مشهد

رئیس مرکز جامع پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان رضوی مشهد از معاینه رایگان بیماران سرطانی در این مرکز خبر داد.

پروفسور علی گرجی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در معاینه هر بیمار سرطانی دست کم ۳۰ دقیقه صرف تشخیص بیماری و ارتباط با بیمار می شود. وی گفت: مرکز جامع سرطان مهر رضوی از یازدهم مهر ماه سال جاری با هدف پیشگیری، غربالگری، تشخیص و درمان بیماری سرطان در بیمارستان رضوی مشهد کار خود را آغاز کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات جراحی، شیمی درمانی، فیزیوتراپی، تشخیص و پرتو درمانی، خدمات مشاوره ای و هنر درمانی نیز ارائه می شود. گرجی، خدمات مشاوره ای، هنردرمانی، آموزشی و معاینه و غربالگری سرطان در مرکز مهر رضوی را رایگان عنوان کرد.
وی ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۶۰۰ خدمت به صورت رایگان در قالب مشاوره روانشناسی، هنر درمانی و آموزش تغذیه درمانی به بیماران ارائه شده است. وی از راه اندازی کلینیک های تغذیه، درد درمانی و واحد ورزش درمانی در مرحله دوم فعالیت مرکز مهر رضوی خبر داد و گفت: بیماران سرطانی در مراحل درمان با دردهای مزمن و شدید مواجه می شوند و کاهش این دردها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
به گفته وی، کلینیک های مرکز مهر رضوی با همکاری دانشگاه 'مونستر' آلمان طی سه ماه هشت بیمار را جراحی کردند. گرجی از برگزاری کنگره بین المللی سرطان طی اردیبهشت ماه سال آینده در بیمارستان رضوی مشهد خبر داد.مدیر عامل بیمارستان رضوی نیز گفت: آمار مبتلایان به سرطان در ایران با سایر کشورها تفاوت چندانی ندارد اما سرعت رشد سرطان در کشور ما نسبت به سایر کشورها بالاتر است. 
دکتر سعید هاشم زاده افزود: مرکز جامع سرطان مهر رضوی با هدف پیشگیری، غربالگری، تشخیص زودرس و درمان سرطان از چند ماه اخیر در بیمارستان رضوی مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است. وی بیان کرد: با توجه به اینکه مرکز مهر رضوی بیمار محور می باشد، خارج از فضای درمانی فضایی برای ارائه خدماتی مانند هنر درمانی و ورزش درمانی نیز فراهم کرده است.
وی گفت: با مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز قراردادی منعقد شده است که بیماران بتوانند از امکانات این مجموعه بهره مند شوند.وی افزود: فعالیت های انجام شده در مرکز جامع سرطان مهر رضوی هم اکنون به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور معرفی شده تا بتوانند از این تجربیات استفاده کنند.
بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد متعلق به آستان قدس رضوی در زمینی به مساحت ۳۹ هکتار در پنج طبقه از سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.