ولایتی : همکاری‌های دفاعی ایران و چین در آینده توسعه پیدا می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به همکاری‌های دفاعی بین ایران و چین اشاره کرد و گفت: این روابط قرار است در آینده توسعه پیدا کن

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات لبنان، اظهار داشت: افق‌های تازه‌ای را در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری در لبنان شاهد هستیم. با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که آقای میشل‌عون در انتخابات ریاست‌جمهوری شانس بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. 

ولایتی درباره سفر اخیر روسای جمهور روسیه و چین به ایران گفت: سفر روسای جمهور روسیه و چین به ایران دو تحول مهم در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران بوده است. همچنین سفر رئیس‌جمهور چین تحولی در جهت نگاه شرق به جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: این سفر یکی از مهمترین حوادث مثبت سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده و با توجه به اینکه در ترکیب این هیئت چینی تعداد وزرا، معاونان نخست‌وزیر و رده‌‌های بالای سیاسی، امنیتی و اقتصادی حضور داشته‌اند، مجموعه تفاهماتی که بین جمهوری اسلامی ایران و مقامات جمهوری خلق چین امضاء شد، نقطه عطفی در روابط ایران و چین است. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما شاهد بودیم که مقامات چینی بر عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای که ترسیم آینده روابط اقتصادی و سیاسی بین ایران و چین است و احتمال اینکه میزان مبادلات ما طی ۱۰ سال آینده با چین به ۶۰۰ میلیارد دلار برسد، زیاد است تاکید داشتند. 

ولایتی به همکاری‌های دفاعی بین ایران و چین اشاره کرد و گفت: این روابط قرار است در آینده توسعه پیدا کند و ما در حوزه امنیتی در تقابل با تروریسم، افراطی‌گری و مبارزه با داعش که برای منطقه غرب چین نیز یک خطر جدی محسوب می‌شود، آنها از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش، افراطی‌گری و تروریسم استقبال کردند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.