اولین قراردادبرق ایران-انگلیس امضا شد/انگلیسی‌ها نیروگاه‌ساز شدند

یک مقام مسئول در توانیر اعلام کرد: اولین قرارداد ساخت نیروگاه برق با یک شرکت انگلیسی «اس.اس.تی» امضا شد.

اولین قرارداد ساخت و راه اندازی یک نیروگاه برق خورشیدی بین شرکت برق منطقه‌ای باختر ایران و شرکت انگلیسی «اس. اس. تی» امضا شد.براساس این قرارداد یک میلیون دلاری، قرارداد طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق پاک به شرکت اس. اس. تی انگلیس واگذار شد.
فرهاد شبیهی مدیرعامل برق باختر در تشریح جزئیات امضای قرارداد ساخت نیروگاه برق با این شرکت انگلیسی، گفت: این قرارداد جدید در دومین روز از اجرای برجام با هدف توسعه انرژی خورشیدی با نصب ۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و به ارزش یک میلیون دلار امضا شده است.این مقام مسئول با اعلام اینکه براساس برنامه زمان بندی باید ساخت این نیروگاه برق خورشیدی تا شهریور ماه سال اینده توسط شرکت انگلیسی به پایان برسد، تصریح کرد: قصد داریم با امضای قراردادهای مشابه حدود ۶۰۰ مگاوات نیروگاه جدید برق خورشیدی با محوریت سه استان مرکزی، لرستان و همدان امضا شود.
وی با یادآوری اینکه قرارداد با شرکت انگلیسی اولین گامی بوده که در جهت توسعه استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر با سرمایه گذاری خارجی آغاز شده است، اظهارداشت: به زودی احداث ۱۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان هم آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه با توجه به مذاکراتی که با شرکت اس. اس. تی انگلستان به عنوان سرمایه گذار اجرای این پروژه مقرر شده بیشتر تجهیزات مورد نیاز برای انجام این طرح از داخل کشور تامین شود تا استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی هم مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: هم اکنون به ازای هر ۱۰۰ مگاوات انرژی تولید شده در بخش تجدید پذیر، سالانه حدود ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی خواهد شد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.