هیئت وزیران لایحه صندوق مکانیزه فروش را تصویب کرد

هیئت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد لایحه “نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی” (صندوق مکانیزه فروش) را تصویب کرد.

با تصویب این لایحه،  تمامی صاحبان مشاغل موضوع قانون مالیات‌های مستقیم (صنفی و غیرصنفی) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای (اعم از حقیقی و حقوقی) مکلف هستند، نسبت به ثبت درخواست دریافت شناسه پایانه فروشگاهی در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و اخذ شناسه و مجوزهای لازم جهت نصب و بکارگیری آن برای هر پایانه فروشگاهی اقدام کنند.
همچنین اشخاص مشمول مطابق مقررات این قانون مکلفند رویدادهای مالی فعالیت‌های شغلی خود اعم از صورتحساب خرید و فروش روزانه کالا و خدمات و هزینه را در پایانه فروشگاهی ثبت کنند.
 هیئت وزیران همچنین به منظور ایجاد بازار رقابتی، بالا بردن راندمان تولید و ایجاد چرخه اقتصادی مناسب در صنعت برق و نیز رفع مشکل تأخیر در پرداخت بهای برق نیروگاه­ها، وزارت نیرو را مکلف کرد با توجه به فعالیت بورس انرژی، شرایط را برای آن دسته از مشترکینی که برق مصرفی آنها بالای پنج مگاوات است و مایل هستند تمام یا بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه­ های متعلق به خود، بورس انرژی و یا قراردادهای دوجانبه با نیروگاه­ ها تأمین کنند، فراهم آورد.قرار است به تدریج و تا پایان سال ۱۳۹۴، حداقل دو سوم مجموع انرژی مورد نیاز مشترکین از طریق بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه تأمین شود.
 موضوع توسعه پارک­ های حاشیه­ ای خودروها و دستگاه­های پارکومتر در سال­های اخیر و بی­ توجهی و عدم استقبال مردم برای استفاده از آنها و به تبع آن استفاده گسترده از پارکبان­ ها در دستور کار این جلسه هیئت وزیران بود. با توجه به نبود زیرساخت­ های الکترونیکی و عوارض حضور پارکبان­ ها، پیشنهاد اصلاح آیین­ نامه اجرایی قانون جهت ساماندهی موضوع به تصویب هیئت وزیران رسید.
 در این پیشنهاد به نظام­ مند کردن فعالیت شرکت­های متصدی و عوامل آن (پارکبان­ ها)، توسعه تجهیزات و لوازم الکترونیکی مدیریت پارک حاشیه ­ای و پرداخت الکترونیکی هزینه توقف پارک حاشیه ­ای پرداخته شده است و دستگاه­های اجرایی به خصوص وزارتخانه ­های کشور، بازرگانی و راه و ترابری مکلف شدند ظرف شش ماه پس از ابلاغ این آیین­ نامه در خصوص ایجاد و راهبری سامانه­ های پذیرش کیف پول الکترونیکی (تاکسی، ‌اتوبوس،‌ مترو و…) اقدام کنند.
 اصلاح اساسنامه و افزایش سرمایه فرودگاه­ های کشور نیز در این جلسه به تصویب هیئت وزیران رسید. این اصلاح شامل تغییر نام شرکت مذکور به نام «شرکت فرودگاه­ ها و ناوبری هوایی ایران» با هدف ساماندهی، اداره، نگهداری، توسعه، تکمیل، تجهیز و بهره­ برداری فرودگاه­ های تجاری کشور، ایجاد فرودگاه­ های دارای توجیه فنی و اقتصادی و ارایه خدمات کمک ناوبری، فرودگاهی و سایر
فعالیت­های جنبی فرودگاهی، هوانوردی و پروازی است.
 اعضای دولت در ادامه، لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست را تصویب کردند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.