نجات پیرمرد ۸۰ ساله لرستانی از مرگ حتمی ‌

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از پایان عملیات جستجو و نجات تیم امداد کوهستان در شهرستان ازنا خبر داد.

حسین رضا مرادی بیان کرد: پس از تماس تلفنی عصر روز شنبه با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر لرستان مبنی بر مفقود شدن پدر یکی از خانوارهای ساکن روستای سیدآباد از توابع شهرستان ازنا، نیروهای عملیاتی این جمعیت در حالت آماده باش قرار گرفتند و پس از کسب اطلاعات دقیق از خانواده فرد مذکور، عملیات جستجو و نجات برای یافتن فرد گم شده آغاز شد.
وی اضافه کرد: چون فرد مفقود شده به بیماری آلزایمر مبتلا بود، کار تیم عملیاتی را با دشواری روبرو کرد. به همین دلیل با استفاده از پتانسیل اهالی روستا محل سکونت این پیرمرد، افراد در گروه‎های متعددی تا دهها کیلومتر از چهار طرف منطقه مورد نظر را مورد جستجو و تجسس قرار دادند.
مرادی افزود: تقریباً نزدیک به سه شبانه روز از خارج شدن این فرد گذشته بود که بیشتر مردم اهالی روستا و همچنین خانواده وی نیز از بازگشت و زنده بودن او قطع امید کرده بودند که خبرهایی مبتنی بر رویت این پیرمرد در زمین‎های زراعی حوالی روستاهای شهرستان خمین به هلال‎احمر مخابره شد. خوشبختانه این اطلاعات صحیح بود و او در هوایی بسیار سرد و سرگردان در بیابان بطور معجزه آسایی زنده پیدا شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اظهار کرد: پس از ارزیابی‎های اولیه مصدوم، اقدامات لازم پیش بیمارستانی صورت گرفت و وی را به بیمارستان حضرت امام علی (ع) شهرستان ازنا انتقال دادند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.