رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دامنه تفسیر جرائم سیاسی گسترده است / بسیاری از شهروندان با حقوق خود آشنا نیستند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: متاسفانه این نگاه منفی در مسائل سیاسی بالاخص در جرائم سیاسی که دامنه تفسیر گسترده‌ای دارد، در چندین سال گذشته مشکل‌ساز شده و همین الان اگر کسی به من به عنوان یک نماینده تعرض کند، ‌ کسی نمی‌تواند با او برخورد کند اما اگر در یک کامنت در یک پایگاه خبری به یک مقام مسئول که مسئولیت جزئی دارد، توهین شود موردتوجه قرار می‌گیرد و فرد توهین‌کننده را به زندان می‌اندازند و از زندگی محرومش می‌کنند.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به تصویب طرح جرم سیاسی در نشست علنی دیروز مجلس اعلام کرد: اعتقاد من این است که کل نظام باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و این‌گونه نباشد که ابتدا مجلس طرحی را به عنوان قانون تصویب کند و در مرحله بعد قوه قضاییه با نگاه خود با این جرائم برخورد کند و یا این قانون ازسوی گروه دیگری اجرا نشود.
او گفت: درست نیست که برداشت من این باشد که به عنوان یک نماینده دارای مصونیت سیاسی هستم اما یک قاضی به‌راحتی بتواند با من برخورد کند یا در جایی به راحتی به یک نماینده مجلس تهمت زده‌شود اما اگر نازک‌تر از گل به مسئول دیگری گفته‌شود، با او برخورد شده و او را به زندان بیاندازند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم خاطرنشان کرد: من کاری به مصلحت ندارم اما می‌دانم همه باید قانون را بپذیرند و هنگامی که یک قانون تصویب می‌شود باید حتماً اجرا شود.

نگاه منفی در جرائم سیاسی در سال‌های گذشته مشکل‌ساز شده‌ است
وی گفت: متاسفانه این نگاه منفی در مسائل سیاسی بالاخص در جرائم سیاسی که دامنه تفسیر گسترده‌ای دارد، در چندین سال گذشته مشکل‌ساز شده و همین الان اگر کسی به من به عنوان یک نماینده تعرض کند، ‌ کسی نمی‌تواند با او برخورد کند اما اگر در یک کامنت در یک پایگاه خبری به یک مقام مسئول که مسئولیت جزئی دارد، توهین شود موردتوجه قرار می‌گیرد و فرد توهین‌کننده را به زندان می‌اندازند و از زندگی محرومش می‌کنند.
نماینده مردم گچساران در مجلس نهم با بیان این‌که باید با شفافیت بیشتری با مسئله جرم سیاسی برخورد شود، تصریح کرد: بحث بر سر این نیست که نمایندگان شامل این قانون شوند یا خیر؛ بحث بر سر این است که نماینده باتوجه به این‌که قرار است بازگوکننده حرف و خواسته‌های مردم باشد، باید از مصونیت سیاسی برخوردار باشد.

بسیاری از شهروندان به حقوق خود آشنایی ندارند
تاجگردون در پاسخ به این سوال که آیا در طرح جرم سیاسی به حقوق مردم نیز توجه کافی شده‌است؟ گفت: این مسئله در حقوق شهروندی مورد توجه قرار گرفته و مشکل اینجاست که به این قوانین توجه کافی نمی‌شود و متاسفانه بعضاً خود مردم هم نسبت به حقوق خود آگاهی ندارند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.