نواز شریف افغانستان را متهم کرد/ خاک افغانستان، مأمنی برای تروریست ها

نخست وزیر پاکستان گفته است بسیاری از عوامل و عناصر از خاک افغانستان برای حملات تروریستی در پاکستان استفاده می‌کنند.

به نوشته روزنامه نیشن، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان حین گفت‌وگو با خبرنگاران در لندن گفت: دولت اسلام آباد بر عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر اعتقاد دارد و می‌خواهد سایرین نیز از این روند پیروی کنند. پاکستان حامی یک افغانستان با ثبات است. اسلام آباد به طور کامل از این مساله تبعیت می‌کند اما دولت افغانستان آن را نقض می‌کند. برخی از عناصر فعال در افغانستان هستند که در داخل پاکستان دست به حملات تروریستی می‌زنند.
وی تاکید کرد: افغانستان یک دولت منتخب، نیروهای مسلح و آژانس‌های اطلاعاتی دارد و مسئول چنین اقداماتی است. گام‌هایی باید برای توقف این حملات برون مرزی برداشته شود. ما نباید در امور یکدیگر دخالت کنیم. گفت‌وگو راهی برای برقراری صلح در افغانستان است و صلح در این کشور باعث برقراری ثبات در منطقه می‌شود.
نخست وزیر پاکستان ادامه داد: برای دستیابی به این هدف کمیته‌ای متشکل از چهار کشور شامل پاکستان، افغانستان، چین و آمریکا تشکیل شده است. اگر صلح در افغانستان برقرار شود، اوضاع منطقه هم بهبود می‌یابد. ما از این روند حمایت می‌کنیم. آخرین دور مذاکرات در کابل بسیار خوب بود.
نواز شریف درباره حمله تروریستی به پایگاه هوایی پاتانکوت ایالت پنجاب هندوستان نیز گفت: ما با دولت دهلی نو برای شناسایی و مجازات عاملان این حمله همکاری می‌کنیم. تیمی از دولت اسلام آباد به طور کامل در حال بررسی این حمله هستند و برای جمع آوری اطلاعات و شواهد بیشتر به هندوستان می‌روند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.