باهنر: امکان رسیدگی به لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم تا پایان سال جاری وجود ندارد

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه امکان رسیدگی به لوایح بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور و برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری در مجلس وجود ندارد.

محمدرضا باهنر که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس را برعهده داشت، این مطلب را در پاسخ به تذکر غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درمورد ضرورت بررسی زودتر احکام بودجه بیان کرد. 
باهنر افزود: طبق جدول زمان بندی آیین نامه داخلی مجلس ما کار رسیدگی به بودجه را آغاز کرده ایم. 
وی خاطرنشان کرد: حتی کمیسیون تلفیق مجلس که هم اکنون در عممل ارجاعی ندارد کار خود را آغاز کرده است. 
نایب رییس دوم مجلس ادامه داد: دولت باید توجه داشته باشد ما حقوق اساسی نمایندگان را به هیچ وجه نمی توانیم، نادیده بگیریم نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادهایشان را ارائه دهند کمیسیون های تخصصی نیز ۱۵ روز فرصت دارند تا پیشنهادها را بررسی کنند. 
باهنر تاکید کرد: برآورد ما این است به هیچ وجه امکان رسیدگی لایحه بودجه و لایحه برنامه ششم توسعه در پایان سال ۹۴ وجود ندارد و دولت باید هر چه سریع تر کمک کند تا لایحه دو دوازدم یا سه دوازدهم را تنظیم کند و به مجلس دهد تا از روز اول فروردین دولت بدون قانون بودجه نباشد. 
وی تصریح کرد: ما همه تلاش خود را می کنیم در یکی دو ماه اول سال ۹۵ قانون برنامه بودجه را به سرانجام برسانیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه ۲۷دی ماه لایحه بودجه سال آینده کل کشور و لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان هفتم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

بنای همکاری داریم 
کاتب عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در تذکری با استناد به مواد ۱۸۶، ۱۸۷ و ۱۸۸ آیین نامه داخلی مجلس گفت: اگر بخواهیم لایحه بودجه ۹۵ را تصویب کنیم لازمه این کار این است که احکامی که هم اکنون در کمیسیون مشترک تصویب شده باید تحت عنوان احکام برنامه ششم توسعه به صورت اولویت دار در دستور کار مجلس قرار گیرد. 
وی افزود: برنامه زمان بندی بررسی لوایح بودجه و برنامه مشخص است ولی متاسفانه اظهارنظرهای متفاوتی درباره این زمان بندی مطرح کرده اند و می گویند مجلس در آستانه برگزاری انتخابات نمی خواهد به سرعت این موارد را رسیدگی کند در حالی که مجلس منافع ملی را بر منافع بخشی خودش و انتخابات ترجیح می دهد. 
وی تاکید کرد: کمیسیون های تخصصی باید پیشنهادهای نمایندگان را بررسی کند و تا هفتم اسفند ماه این کمیسیون ها بررسی را ادامه می دهند و بعد از انتخابات نیز کمیسیون تلفیق وارد عمل می شود. 
وی تاکید کرد: برخی اظهارنظرها برخلاف آیین نامه مطرح می شود ولی باید بگوییم که ما در مجلس بنای همکاری داریم. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.