تفاهم نامه راه اندازی خط کشتیرانی میان قشم – بندر «خصب» عمان امضا شد

تفاهم نامه راه اندازی خط کشتیرانی مسافری میان قشم به بندر «خصب» عمان به منظور افزایش مراودات تجاری و گردشگری میان دو کشور امضا شد.
تفاهم نامه راه اندازی خط کشتیرانی میان قشم – بندر «خصب» عمان امضا شد

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، تفاهم نامه راه اندازی این خط دریایی در حضور استاندار مسندم عمان و هرمزگان و قائم مقام و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم امضا شد.
در این آئین «سعود بن احمد البردانی» سفیر عمان در ایران و جمع کثیری از مقامات لشکری و کشوری استان مسندم و تجار و شیوخ منطقه نیز حضور داشتند.
کشور عمان و منطقه «خصب» که شباهت فرهنگی زیادی با استان هرمزگان دارد، نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری منطقه ایفا می کند.
افزایش فعالیت های اقتصادی میان قشم و خصب به منظور توسعه و گسترش فعالیت های تجاری با مولفه هایی همچون در اختیار گذاشتن فضاهای تجاری برای طرف مقابل از برنامه های اقتصادی این تفاهم نامه عنوان می شود.
رایزنی برای راه اندازی خط کشتیرانی قشم به بندر خصب، شهریور امسال در دیدار یک هیات اقتصادی – تجاری عمانی با حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد آغاز شد و دوطرف در خصوص اعزام پزشک متخصص از قشم به عمان و همچنین ایجاد منطقه محصور معاملات بازرگانی تاکید کردند.
برگزاری نمایشگاه توانمندی ها، ایجاد بازارچه، تبادل استاد و دانشجو، عقد قراردادهای مشترک در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی، پزشکی و تفریحی میان قشم و عمان و بالعکس از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف بر اجرای آن تاکید داشتند.
سعود بن احمد البردانی سفیر عمان در ایران نیز که با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار داشت، از آغاز تبادلات نفتی، گازی و گردشگری میان قشم و عمان خبر داد و افزوده بود: بیش از ۸۰ درصد مراحل اولیه انتقال نفت و گاز از قشم به صحار انجام شده است و این دروازه، بزرگترین معادلات تجاری میان این دو منطقه به شمار می رود.
عمان در ۶۰ کیلومتری جنوب جزیره قشم قرار دارد.
استان مُسَندَم (به عربی: محافظه مُسَندَم ) نام شبه جزیره ای در بخش شمالی کشور عمان است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.