امضای ۱۷ میلیارد یورو قرارداد در سفر روحانی به ایتالیا/ قرارداد خرید ۱۱۴ جت ایرباس نهایی می شود

یک مقام ایتالیایی گفت روحانی ممکن است در سفر خود به ایتالیا قراردادهایی به ارزش حدود ۱۷ میلیارد یورو (۱۸.۴ میلیارد دلار) با این کشور امضا کند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در حالی که ایران از تحریم های غرب رها شده، حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور روز دوشنبه در اولین ایستگاه سفر اروپایی خود وارد ایتالیا می شود. انتظار می رود در این سفر قراردادهایی با شرکت های مختلف از جمله ایرباس منعقد شود.
به گفته یک مقام ایتالیایی که به دلیل غیر علنی بودن این اطلاعات نخواست نامش فاش شود گفت، روحانی ممکن است قراردادهایی به ارزش حدود ۱۷ میلیارد یورو (۱۸.۴ میلیارد دلار) با ایتالیا امضا کند.
در فرانسه نیز انتظار می رود روحانی قرارداد خرید ۱۱۴ جت ایرباس را نهایی کند و قراردادی را با شرکت های خودروسازی پژو سیتروئن و رنو به امضا برساند.
هفته گذشته، رئیس بانک مرکزی ایران گفت، لغو تحریم ها، ممکن است موجب ورود حداقل ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به اقتصاد ایران شود.
بر اساس گزارش روزنامه لا رپوبلیکا، در بین قراردادهایی که انتظار می رود در طول این سفر به امضا برسد، یک قرارداد ۵ میلیارد دلاری با شرکت سایپم برای توسعه خطوط لوله نفت است.
فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت ایران ایر نیز در مصاحبه با بلومبرگ گفت گه توافق با ایرباس ممکن است شامل سوپرجامبوهای ای ۳۸۰ و هواپیماهای متعلق به خانواده ای ۳۲۰ باشد. رسانه های داخلی ایران به نقل از عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران نوشتند، اولین ۱۱۴ هواپیمایی که قرار است ایران ایر خریداری کند، احتمالا قبل از ۲۱ مارس تحویل این شرکت خواهد سد.
خبرگزاری تسنیم روز یکشنبه به نقل از یک مقام صنعتی نوشت، ایران خودرو  به توافقی اولیه برای یک شراکت ۵۰۰ میلیون یورویی با شرکت پژو سیتروئن دست یافته است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.