خبرگزاری آلمان: سفر روحانی، فرصت اروپا برای افزایش مشارکت با ایران است

خبرگزاری آلمان سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه را «بسیار مهم» و فرصتی برای اروپا خواند تا مشارکت

خبرگزاری «د پ آ» با اشاره به حضور رییس جمهوری ایران در رم، نوشت: درپی توافق هسته ای و لغو تحریم های ضد ایرانی، اروپا به دنبال راه هایی برای احیا و افزایش مشارکت با تهران در آینده است.
خبرگزاری آلمان افزود: همزمان با تلاش اروپا برای نزدیک شدن به ایران، این کشور نیز در حال پیداکردن نقش جدید خود در سطح بین المللی و خواهان بهبود وجهه است و می خواهد به عنوان یک شریک جدید بالقوه غرب در نظر گرفته شود.
در ادامه مطلب با اشاره به سخنان رئیس جمهور ایران در مورد اهمیت سفر اروپایی، آمده است: همکاری جدید شکل گرفته یک سیاست راهبردی برد-برد برای تمام طرفین است به ویژه در رابطه با خطر تروریسم در منطقه که اروپا را با بحران پناهجویان مواجه کرده است.
این خبرگزاری می افزاید: ایتالیا انتظارات بسیار زیادی از سفر دو روزه رئیس جمهوری ایران هم از بعد اقتصادی و هم از بعد سیاسی دارد و سفرهای مقامات بلندپایه اقتصادی دو کشور در ماه های اخیر، به عنوان نماد اهمیت این سفر است.
خبرگزاری آلمان همچنین با اشاره به اهمیت دیدار رئیس جمهوری ایران با هبر کاتولیک ها در واتیکان، نوشت: پاپ اخیرا در اظهارنظرهای مختلف از برجام به عنوان یک توافق مهم بین المللی تمجید کرده است و روحانی که خواهان دیالوگ فرهنگ ها و ادیان می باشد با انجام دیدار با پاپ فرانسیس، پیامی به عربستان سعودی ارسال می کند که ایران هیچ اختلاف نظری با مسیحیان ندارد.
د پ آ در مورد سفر رئیس جمهوری ایران به پاریس که پس از ترک رم آغاز خواهد شد، نیز نوشت: کاخ الیزه خواهان شریکی قابل اعتماد است که نقشی سازنده در منطقه داشته باشد. پاریس امیدوار است سفر روحانی به فرانسه بتواند در درازمدت به عادی سازی کامل روابط دو کشور منجر شود. 
به نوشته خبرگزاری آلمان، این سفر نه فقط دربرگیرنده مذاکرات سیاسی بلکه مذاکرات اقتصادی نظیر قرارداد بزرگ ایرباس با ایران خواهد بود.
روحانی ظهر امروز در راس یک هیات بلندپایه وارد رم شد و پس از دیدار و مذاکره با مقامات بلندپایه ایتالیا و پاپ راهی فرانسه خواهد شد.
مناسبات دو جانبه، بحران سوریه، مبارزه علیه تروریسم، توافق هسته ای، لغو تحریم ها و مبادلات تجاری فی مابین از جمله موضوعات مورد گفت وگو میان روحانی و مقامات ایتالیایی و فرانسوی است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.