سخنگوی وزارت ارشاد: تمامی سایت های خبری رتبه بندی می شوند

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح رتبه بندی مطبوعات و خبرگزاری ها اشاره کرد و گفت: تمامی سایت های خبری رتبه بندی و براساس ملاک و ضوابط در نظر گرفته شده، امتیاز بندی می شوند.

حسین نوش آبادی روز دوشنبه در بیست و سومین نشست رسانه ای خود با نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری ها که هم اکنون در محل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر به نقش رسانه ها در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: همانگونه که رسانه ها در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش داشته اند، نقش آنها در تداوم انقلاب اسلامی نیز بر کسی پوشیده نیست.
به گفته وی، انقلاب اسلامی بر هویت مطبوعات و استقلال و ظرفیت پذیری آنها تاثیر فراوان دارد و جایگاه خبرنگاران و منزلت آنها را اعتبار ویژه ای بخشید.
وی افزود: رسانه ها باید برای انتقال پیام دستاوردهای انقلاب اسلامی و زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تلاش کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: دیپلماسی رسانه ای مکمل دیپلماسی عمومی است و رسانه ها سفیر دوستی و برقرارکننده تعاملات بین ملت ها به شمار می آیند.
وی افزود: تمامی سایت های دارای مجوز باید با مراجعه به سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم خوداظهاری برای انجام رتبه بندی سایت ها اقدام کنند.
نوش آبادی اضافه کرد: پرداخت هرگونه تسهیلات در سال آینده به سایت های خبری و رسانه ها منوط به رتبه بندی خواهد بود. 
به گفته وی، در رابطه با رتبه بندی سایر نشریات و مطبوعات بر اساس ضریب ویژه ای که در کارگروهی انجام می شود، تصمیم گیری خواهد شد.

پرداخت حق بیمه دو برابری یارانه بیمه به رسانه ها 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: رسانه هایی که خبرنگاران خود را تحت پوشش بیمه قرار داده و لیست بیمه را به صورت مرتب ارسال کنند، از یارانه دو برابری حق بیمه برخوردار خواهند شد. 

بیمه فعالان قرآنی در حال پیگیری است
وی در ادامه از برگزاری همایش تجلیل از فعالان قرآن و عترت در ۲۵ بهمن ماه جاری در تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: بیمه فعالان قرآنی در حال پیگیری است و با تامین اعتبار لازم نگرانی ۵ هزار فعال قرآنی برطرف خواهد شد.

دستورالعمل صیانت از حقوق هنرمندان تصویب شد
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری، از تصویب و ابلاغ دستورالعمل صیانت از حقوق هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل نظارت بر فعالیت موسسات و مراکز هنری و گروه های هنری در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متمرکز می شود. 
به گفته وی، بر اساس این دستورالعمل از برخوردهای غیرکارشناسی جلوگیری و تخلفات موسسات و مراکز موسیقیایی که ضوابط و دستورالعمل ها را رعایت نکنند، رسیدگی خواهد کرد. 

مراسم کتاب سال با حضور رییس جمهوری برگزار می شود
نوش آبادی همچنین از برگزاری بیست و سومین مراسم برگزاری کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در دهه فجر خبر داد و گفت: برای اولین بار تمامی فرآیندهای کتاب سال این دوره به صورت الکترونیکی برگزار شده است.
وی از برگزاری سی و سومین جایزه بین المللی کتاب سال جمهوری اسلامی همزمان با مراسم کتاب سال دوره بیست و سوم با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری با موضوع اسلام و ایران خبر داد و افزود: ۱۲ اثر از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، هلند و آلمان به عنوان برگزیده به این دوره جایزه کتاب سال رسیده اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.