بانک سینا محدودیتی در ارائه خدمات ارزی ندارد

معاون سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل بانک‌سینا، برنامه‌های این بانک را برای توسعه عملیات ارزی با توجه به لغو تحریم‌ها تشریح کرد.

محمدرضا ساروخانی معاون سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل بانک سینا با اشاره به اهمیت بخش بین‌الملل در حوزه عملیات بانکی گفت: با توجه به اهمیتی که بخش بین‌الملل از بابت تکمیل زنجیره‌های ارزش و ارائه خدمات بانکی و همچنین افزایش درآمدهای غیرمشاع به همراه دارد، از ماه‌ها قبل اقدامات گسترده‌ای در سه بخش مشتریان، کارکنان و فرایندها اجرایی شد که با لغو تحریم‌ها امیدواریم به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بانک‌سینا محدودیتی در زمینه ارائه خدمات ارزی ندارد، گفت: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به فعالیت‌های بین‌المللی بانک‌ها رسمیت ببخشد، راه‌اندازی سوئیفت است که اکنون اقدامات این کار از سوی بانک مرکزی در حال انجام است.
علاوه بر آن در حال حاضر نیز بانک سینا محدودیتی از این لحاظ ندارد و از طریق ارتباطات مستقیمی که با بانک‌هایی نظیر EIH آلمان،PIB لندن، بانک ملی هامبورگ و برخی بانک‌های دیگر داراست نسبت به گشایش اعتبارات اسنادی و انجام عملیات ارزی اقدام می‌کند.
وی به اقدامات بانک سینا برای آماده‌سازی بخش بین‌الملل اشاره کرد و افزود: در حوزه کارکنان از چهار ماه قبل طی مصاحبه‌ای که با واجدان شرایط صورت گرفت، نهایتاً ۲۰ تن انتخاب و در دوره‌های آموزشی لازم شرکت کردند. آموزش روسا و معاونان شعب نیز آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.
ساروخانی گفت: به لحاظ تشکیلاتی نیز ضرورت داشت اصلاحات و اقداماتی به اجرا برسد که بر این اساس نظام متمرکز فعلی بانک باید به نیمه‌متمرکز و غیر متمرکز تبدیل شود و لذا بر اساس یک برنامه میان‌مدت مقرر شد معاونت‌های ارزی در ۱۰ شعبه تهران و شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز و اصفهان ایجاد شود که اکنون ۲ شعبه میدان مادر و شهید بهشتی تهران فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشتریان نیز مدیریت‌های مناطق و استان‌ها، ترغیب شده‌اند تا از طریق مذاکره با مشتریان و شرکت‌ها، نسبت به معرفی خدمات ارزی بانک در کنار خدمات ریالی و اعتباری به آن‌ها اقدام کنند.
معاون سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل بانک سینا افزود: علاوه بر این فعالیت‌ها، در هفته‌های اخیر، برای خرید نرم‌افزار جامع عملیات ارزی با قابلیت اتصال به سامانه متمرکز (core) بانک نیز مذاکراتی با شرکت‌های مرتبط صورت گرفته که امیدواریم به زودی شاهد پیاده‌سازی این نرم‌افزار در شعب بانک سینا باشیم تا بتوانیم خدمات ارزی را نیز در کنار خدمات ریالی به بهترین نحو به هموطنان ارائه کنیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.