وقتی عربستان پشت سفیر خود را خالی می‌کند

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد اظهارات مداخله‌جویانه سفیر سعودی در بغداد، نشان‌دهنده موضع رسمی ریاض نیست.

 وزیر خارجۀ عربستان می‌گوید اظهارات سفیر سعودی در بغداد موضع رسمی ریاض نیست. 
عادل جبیر، وزیر خارجۀ عربستان روز یکشنبه (۴ بهمن) در حاشیۀ نشست همکاری کشورهای عربی و هند در منامه، پایتخت بحرین با ابراهیم جعفری، همتای عراقی خود دیدار کرد. 
جبیر در این دیدار دربارۀ اظهارات اخیر ثامر السبهان، سفیر عربستان در بغداد، گفت سخنان وی منعکس کنندۀ مواضع رسمی عربستان نیست. 
وزارت خارجۀ عراق روز یکشنبه، سبهان را به دلیل سخنانش دربارۀ نیروهای داوطلب مردمی عراق و دخالت در امور داخلی این کشور، فراخواند. 
احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات سبهان دربارۀ نیروهای داوطلب مردمی که از حاکمیت عراق در مقابل تروریسم دفاع می‌کنند و همچنین نظراتش در خصوص مواضع سیاسی گروه‌های عراقی نشان می‌‎دهد که وی پا را از مسئولیت خود فرا‌تر گذاشته است. 
سبهان روز شنبه (۳ بهمن) در گفت‌وگو با شبکۀ سومریه عراق مدعی شد  مخالفت کرد‌ها و اهالی استان الانبار با ورود نیروهای مردمی به مناطقشان نشان دهندۀ عدم مقبولیت این نیرو‌ها نزد جامعۀ عراق است. 
این اظهارات مداخله جویانۀ سفیر سعودی در عراق واکنش گروه‌های مردمی عراق را به همراه داشت. نمایندگان نیروهای مردمی عراق ضمن محکوم کردن اظهارات سبهان خواهان اخراج وی از این کشور شدند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.