آخرین وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیکی/تعداد شعب اخذ رای الکترونیکی بر چه مبنایی تعیین می شود

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بودجه ای که دولت تا کنون در ارتباط با برگزاری الکترونیکی انتخابات اختصاص داده است در یک سوم شعب الکترونیکی برگزارخواهد شد اما انشاءالله برای آینده بودجه بیشتری اختصاص یابد تا به این ترتیب انتخابات در صد در صد شعب الکترونیک برگزار شود.

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رفع کلیه ابهامات دستگاه اخذ رای الکترونیکی توسط مراجع مورد توافق شورای نگهبان و وزارت کشور گفت: با توجه به اینکه الان یکی از ضروریات انتخابات، الکترونیکی کردن آن است باید شرایط  ویژه و اطمینان بخشی برای همه مردم و شورای نگهبان به وجود بیایید.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اشکالاتی که شورای نگهبان در مورد ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری به دستگاههای الکترونیکی گرفته بود باید رفع می شدند.
وی ادامه داد: با توجه به نظر مثبت شورای نگهبان نسبت به برگزاری الکترونیکی انتخابات و رفع ابهامات در زمینه دستگاههای مورد نیاز همچنین طبق قانونی که از دوره های گذشته مبنی بر عبور از برگزاری سنتی انتخابات وجود داشت در این دوره نیز در برخی مراکز انتخابات الکترونیکی خواهیم داشت.البته  از دولت درخواست کرده ایم لایحه جامع  انتخابات را با در نظر گرفتن بار مالی آن آماده کند تا در مجلس تصویب کنیم.
خجسته در عین حال گفت: در هر صورت حتی با آماده شدن این لایحه از سوی دولت به انتخابات مجلس امسال نخواهد رسید و در انتخابات ریاست جمهوری اعمال می شود.
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تعداد شعبی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد گفت: این تعداد بستگی به میزان اختصاص بودجه از سوی دولت دارد؛طبق میزانی که دولت تا کنون در این ارتباط بودجه اختصاص داده است در یک سوم شعب الکترونیکی برگزارخواهد شد اما انشاءالله برای آینده بودجه بیشتری اختصاص می یابد تا به این ترتیب انتخابات در صد در صد شعب الکترونیک برگزار شود تا از حالت سنتی عبور کنیم

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.