زیاده‌روی در استفاده از لوازم آرایشی، ممنوع

یک متخصص پوست با اشاره به اینکه استفاده از لوازم آرایشی هیچ منفعتی برای شادابی پوست ندارد، گفت: زیاده‌روی در استفاده از این لوازم باعث تخریب پوست بویژه در دوره نوجوانی و جوانی نیز می‌شود.

دکتر افشار رمضان‌پور اظهار کرد: استفاده مداوم از مواد آرایشی عوارضی را به دنبال دارد؛ به طور مثال این عوارض ممکن است به صورت حساسیت و خارش، سپس قرمزی و دانه‌های قرمز و آبدار خود را بروز دهد.
وی تصریح ‌کرد: استفاده از لوازم آرایشی باید منطبق با استانداردها و با توجه به وضعیت پوست و نوع آن انجام شود و تاکید داریم نوجوانان و جوانان با توجه بیشتر به سلامت خود از استفاده بی‌رویه از این‌گونه وسایل اجتناب کنند.
وی، بهره‌مندی از مزایای کرم‌های ضدآفتاب را برای سلامت و شادابی پوست ضروری دانست و گفت: البته باید قبل از هرگونه استفاده از کرم‌های ضدآفتاب از پزشک مشاوره گرفته شود تا مشکلی در آینده فرد را تهدید نکند.
این متخصص پوست با ابراز نگرانی از روند رو به رشد استفاده از لوازم آرایشی از سوی دختران و گاهی پسران نوجوان و جوان، خاطرنشان‌ کرد: در بازار مشاهده می‌شود که لوازم تقلبی به‌ وفور به فروش می‌رسد که این موضوع می‌تواند سلامت استفاده‌کنندگان را به خطر اندازد. به همین دلیل از این افراد درخواست می‌شود قبل از استفاده از این لوازم، سالم بودن و استاندارد بودن آن را مد نظر داشته باشند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.