ادامه استفاده پورشه از گیربکس های دستی

گیربکس های دستی سنتی دیگر برای خودروسازان اسپرت از لحاض منطقی به صرفه نیستند. گیربکس های دوکلاچه اتوماتیک-دستی و یا حتی گیربکس های اتوماتیک معمولی در تعویض دنده ها سریعتر بوده و در مصرف سوخت هم بهتر ظاهر می شوند. با الکترونیکی شدن بسیاری از سیستم ها در خودروها، مخصوصا خودروهای اسپرت به دلیل اینکه باید دقیق تر باشند، نیاز به کنترل بیشتری بر روی تمام قسمت های مختلف خودرو به وجود آمده و الکترونیکی کردن سیستم گیربکس به این موضوع کمک زیادی می کند.

پورشه در این میان یک استثنا است، پورشه معتقد است گیربکس های دستی سنتی هنوز هم بیشترین حجم هیجان را به راننده هدیه می دهد و لذت رانندگی را بسیار زیاد ارتقا می دهند. پورشه اعلام کرد در آینده نزدیک گیربکس های دستی در نسخه ۹۱۱s وجود خواهد داشت.
این یک موقعیت بسیار عالی برای کمک به فروش بیشتر خودروهای پورشه است به دلیل اینکه جزو معدود خودروهای اسپرتی است که با گیربکس دستی عرضه می شود و پورشه اذعان داشته با محدودیت های فنی آن تا زمانی که بشود مقابله خواهد کرد تا هم از لذت رانندگی کم نکند و هم عملکر های فنی تنزل پیدا نکنند. الیته گیربکس های دستی تنها ۱۰% بازار خودروهای اسپرت را تشکیل می دهند ولی باز هم در بعضی کشور ها به ویژه آمریکا استقبال زیادی از آن ها وجود دارد. در حال حاظر ۸۵% مدل های مختلف ۹۱۱ با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک مخصوص پورشه PDK عرضه می شوند و پورشه اعلام کرده تا زمانی که در بازار استقبالی برای مدل های دستی باشد حتما مدلی برای آن دسته از مشتریان در نظر گرفته خواهد شد و شرکت بنا به قطع تولید آن ها ندارد.
تجربه نشان داده شاید کایمن GT۴ و یا باکستر اسپایدر خودروهای بسیار سریع در کلاس خود نباشد و حتی با گیربکس PDK می توانند بسیار سریعتر باشند ولی هنوز هم مشتریان این مدل ها تمایل دارند خودشان تعویض دنده را انجام دهند، در واقع این خودروها بیشتر بر روی جنبه لذت رانندگی تمرکز دارند تا قبلیت های فنی بسیار بالا و اعداد خیره کننده.
نسل بعدی ۹۱۱ تا قبل از سال ۲۰۲۰ عرضه نخواهد شد و احتمالا حداقل تا آخر ۲۰۲۸ که پایان آن نسل باشد می توانیم شاهد گیربکس های دستی در پورشه باشیم.
شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ تعویض دنده دستی لذت بیشتری به شما منتقل می کند یا راحتی و سرعت بیشتر گیربکس های دوکلاچه؟

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.