انتقاد تند مرادی از کنفدراسیون آسیا: عرب‌ها نمی‌دانند وزنه‌برداری چند دسته دارد و ریاست هم می‌کنند!

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان از ریاست کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا انتقاد کرد.

علی مرادی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری اظهار داشت: به‌اعتقاد من لیگ وزنه‌برداری می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی بکند و این موضوع ثابت شده است و هرچه استاندارد لیگ بالاتر برود و حمایت‌ها بیشتر شود، وزنه‌برداران نیز بهتر عمل خواهند کرد.
وی افزود: در جلسه‌ای نقاط ضعف و قوت لیگ را بررسی کردیم و متوجه شدیم که بحث ۲ کیلو ارفاق وزن در لیگ اصلاً به‌صلاح وزنه‌برداری نیست، چون با این ارفاق وزن خیلی از اشتباهات محاسباتی در حث بین المللی پیش خواهد آمد و به همین علت نیز این ارفاق وزن از لیگ برداشته خواهد شد. این ارفاق وزن کادر فنی را گول می‌زند و آنها اشتباه می‌کنند.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان خاطرنشان کرد: سال آینده بحث آنتی‌دوپینگ را بیشتر در دستور کار قرار خواهیم داد و به سرپرستان نیز اعلام می‌کنیم تا آنها هم نقاط نظر خود را بدهند، البته باید جدی‌تر از این عمل کنیم تا لیگ پویاتری را شاهد باشیم.
مرادی ادامه داد: در سال المپیک تمرکز ما بیشتر روی کارهای المپیکی است و بنا به پیشنهاد ارائه شده لیگ را بعد از المپیک برگزار می‌کنیم و پس از آن با بررسی مجدد لیگ را برگزار خواهیم کرد. اواخر شهریور ماه لیگ جدید برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ناتوانی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا عنوان کرد: دیر ارسال کردن دعوتنامه مسابقات در سال گذشته باعث شد مسابقات بد برگزار شود. در تقویم سال آینده نیز شاهد هستیم که هنوز برنامه مسابقات جام باشگاه‌ها مشخص نشده و نمی‌دانم عرب‌هایی که نمی‌دانند وزنه‌برداری چند دسته است چطور می‌خواهند ریاست کنند. بی‌برنامگی متأسفانه در آسیا موج می‌زند.
دبیر پیشین کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا در ارتباط با گله‌های سعید محمدپور و عدم‌رسیدگی به وی گفت: محمدپور خودش پیگیر است و کمیته پزشکی نیز این موضوع را رسیدگی می‌کند. مقام عالی وزارت ورزش به معاونت فنی دستور داده و فدراسیون پزشکی ورزشی با همکاری متخصصین پیگیر شرایط محمدپور هستند. مصدومیت محمدپور نادر است و پارگی از ناحیه آرنج دارد و باید عمل جراحی شود. او به فدراسیون پزشکی ورزشی نیز خواهد رفت و اینکه در داخل یا خارج عمل شود را کمیسیون مشخص می‌کند.
مرادی گفت: نه‌تنها محمدپور بلکه سلیمی و سایر وزنه‌برداران نیز از نظر ما سلامت‌شان در اولویت است. آسیب دیدگی او جدی است و باید زود عمل شود اما اینکه به المپیک برسد یا نه را نمی‌دانم ولی ظاهراً دوران نقاهت او زیاد خواهد بود. بهداد سلیمی نیز کارش را دنبال می‌کند و امیدوارکننده تلاش می‌کند تا زودتر آماده شود.
وی در ارتباط با مشکلات اخیر با کمیته المپیک تصریح کرد: با وزارت ورزش و جوانان مشکلی نداریم و با هاشمی و کمیته المپیک نیز جلسه گذاشتیم و مشکلات را گفتیم. تنگنای مالی در همه جای دنیا وجود دارد و بحث تحریم نیز بر همه کشور اثر گذاشته است. با حل موضوع تحریم‌ها امیدواریم مشکلات حل شود. البته این مشکلات همه جا بوده و باید با همبستگی و همدلی پیش برویم. هاشمی نیز تعاملاتی انجام می‌دهد و تا حدودی مشکلات حل شده و امیدواریم تداوم داشته باشد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.