اکثریت اصولگرایی به محوریت روحانیت در انتخابات باور دارد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اکثریت جریان اصولگرایی به محوریت روحانیت درانتخابات آتی باور دارند و زمینه‌ها برای ائتلاف میان اصولگرایان فراهم شده است.

کمال‌الدین سجادی صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات خبرگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به دلایل فراوان اهمیت دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در حال حاضر بیش از گذشته است و باید در این رابطه توجه بیشتری را نسبت به گذشته نشان دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اهمیت این دو انتخابات آرایش نیروهای سیاسی در داخل کشور است اظهار کرد:‌ بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم فعالیت اصلاح طلبان بیشتر شده است و به طور کلی فعالیت جریان‌های سیاسی مختلف کشور باعث به وجود آمدن یک شور و نشاط سیاسی در جامعه شده است و به همین دلیل انتخابات این دوره اهمیت بیشتری یافته است.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری توجه به مسائل جهانی و بخصوص نوع نگاه غربی‌ها نسبت به مسائل داخل کشور را یکی دیگر از دلایل اهمیت انتخابات پیش رو عنوان کرد و گفت: مسائل جهانی و نوع نگاه غربی‌ها به مسائل کشور ما از جمله برگزاری دو انتخابات خبرگان و شورای اسلامی سبب شده است که این دوره از انتخابات دارای اهمیت بیشتری باشد.
سجادی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره‌ی موضوع انتخابات اظهار کرد:‌ همانطور که رهبری در سخنان اخیر خود به طور ویژه به موضوع انتخابات پرداخته‌اند و نسبت به موضوع نفوذ هشدار داده‌اند در نتیجه باید متوجه بود تا از زمینه‌های نفوذ را در انتخابات آتی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در رابطه با نفوذ نقش و کارکرد شورای نگهبان به عنوان یک نهاد حاکمیتی اهمیت فراوانی دارد و همچنین احزاب و جریان‌های سیاسی نیز باید در این زمینه روشن‌گری کرده تا کسانی که دلسوز و کارآمد بوده و حاشیه‌ی مالی ندارند در انتخابات آتی حضور یابند و مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به این که تعدد کاندیداها در شهرهای بزرگی مثل تهران، شیراز، اصفهان و مشهد امکان شناسایی تمام نامزدها را از مردم سلب می کنند تاکید کرد: در شهرهای بزرگ تردد کاندیداها فراوان است و مردم نمی‌توانند همه آنها را تا زمان انتخابات شناسایی کنند در نتیجه وظیفه جریان‌های سیاسی است که به معرفی آنها به مردم بپردازند تا جامعه با آمادگی بیشتری در انتخابات حضور یابند.
سجادی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به موضوع حق‌الناس در انتخابات اظهار کرد:‌ برخی، تاکیدات رهبری نسبت به موضوع حق‌الناس را به صندوق ‌های رای محدود کردند اما ابعاد حق‌الناس وسیع است و یکی ازمصادیق آن نیز وجود شورای نگهبان و جلوگیری این نهاد قانونی از حضور افرادی که شایستگی ورود به مجالس خبرگان و شورای اسلامی را ندارند است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان وظیفه دارد که از حضور افراد ناسالم، نفوذی و فتنه‌گر به مجالس خبرگان و شورای اسلامی جلوگیری کند و از طرفی مسئولان و به ویژه دولتمردان در وزارت کشور نیز وظیفه دارند تا با سالم عمل کردن به رعایت حق‌الناس در انتخابات آتی کمک کنند.
سجادی با اشاره به تشکیل شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان درماه‌های اخیر اظهار کرد:‌ جبهه پیروان خط امام و رهبری همواره معتقد به انسجام و همگرایی میان اصولگرایان بوده است و در ملاقات‌های خود با اعضای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم، بحث ائتلاف اصولگرایان را مطرح کرده و در مقابل نیز با استقبال جامعتین روبرو می‌شده است. هم اکنون نیز پس از مذاکرات فراوان با احزاب و تشکل‌های مختلف جریان اصولگرایی، سرانجام شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز و شخص آیت‌الله موحدی کرمانی و با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اصولگرا تشکیل شده است.
وی افزود:‌ ما به عنوان جبهه پیروان خط امام و رهبری با شورای اصولگرایان تعامل و همکاری داریم و از طریق نمایندگان خود در این شورا از جمله آقایان باهنر، علی اکبر ولایتی، اسدالله بادامچیان و غیره نظرات خود را در جلسات شورای ائتلاف مطرح می‌کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ما اسامی نامزدهای مود نظر خود را برای انتخابات از طریق آقای باهنر به شورای ائتلاف تحویل دادیم و هم اکنون نیز فهرست ۱۸۰ نفره‌ای از نامزدهای اصولگرا در استان تهران تشکیل شده است که تا روزهای آتی از این بین یک فهرست ۳۰ نفره برای استان تهران ارائه خواهد شد.
سجادی همچنین گفت: در شهرستان‌ها نیز ساز و کاری مشابه تهران رای مشخص کردن کاندیداها وجو دارد و در حال حاضر نیز وضعیت کاندیداها در بیشتر استانها مشخص شده است. همچنین استان‌ها نیز با مرکز (تهران) تعاملاتی دارند اما اصل کار بر عهده‌ی اصولگرایان هر استان سپرده شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.