نامه دانشجویان بورسیه به وزیر علوم: مشکلات ما همچنان ادامه دارد

جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به وزیر علوم ضمن اشاره به نکاتی درباره وضعیت‌شان تاکید کردند: مشکلات دانشجویان بورسیه همچنان ادامه دارد.

جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به وزیر علوم نکاتی را متذکر شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: چنانکه نیک می‌دانید بیش از ۳۷۰۰ دانشجوی بورسیه دانشگاه‌های کشور علیرغم دروغ پردازی‌ها، همچنان گرفتار سیاست‌ورزی ظالمانه وزارت تحت امر حضرتعالی هستند. مشکلات دانشجویان بورسیه به مدد حضور بانیان غلط‌ترین کارها همچنان ادامه دارد در این زمینه وزرات علوم که گویا حلقه مدیریتی آن نه در اختیار حضرتعالی، بلکه با محوریت مربع افراطی شامل، سرپرست سابق وزارت خانه، معاونت فرهنگی، رئیس سازمان دانشجویان و مدیرکل حوزه وزارتی شکل گرفته است، همچنان بر روند غیر‌قانونی خود در حذف ناجوانمردانه نخبگان علمی بورسیه اصرار می‌ورزد.

این نامه می‌افزاید: وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز در بن بستی گرفتار آمده است که تمامی دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات مجلس، کمیسیون اصل نود و کمیسیون آموزش مجلس و دیوان محترم عدالت اداری ‌و بالاتر از همه حکم حکومتی رهبری معظم انقلاب بر ظلم صورت گرفته در حق دانشجویان بورسیه صحه نهاده‌اند، اما بازهم مجموعه تحت امر شما نمی‌خواهد از مسیر قهقرایی رفته باز گردد.

دانشجویان بورسیه در بخش دیگری از این نامه با بیان اینکه آیا حذف نیروی‌های ارزشی بورسیه و برخورد شدید با اساتید پیمانی، مصداق پروژه نفوذ دشمن نیست، تاکید کردند:  دانشجویان بورسیه بر حق قانونی خود و تعهد وزارت متبوع جهت استخدام هیئت علمی، بی‌تردید پایداری خواهند کرد، اما آنچه از شما انتظار می‌رفت و شاید هنوز هم برای آن دیر نشده باشد؛ پایان دادن به ظلم و عذرخواهی از جامعه علمی و دانشگاهی کشور است. دانشجویان بورسیه در مسیر جهاد علمی خود دریافته‌اند راه احقاق حق مبارزه آگاهانه و شجاعانه با عوامل فتنه ۸۸ است که اینک در وزارت علوم بر مصدر قدرت نشسته‌اند و کمر به حذف جریان مومن انقلابی بسته‌اند. لذا مبارزه و تلاش همچنان ادامه دارد و سکوت در میان دانشجویان معنایی ندارد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.