خداحافظی با واگن‌های ۵۰ساله/ ورود چهار قطار لوکس به ناوگان ریلی

مدیرعامل یک شرکت ریلی با بیان اینکه افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که راه‌آهن آن را دنبال می‌کند، تاکید کرد: با توجه به این رویکرد تمام واگن‌های با عمر بیش از ۵۰ سال از ناوگان ریلی کشور خارج می‌شوند.

محمد خان‌احمدی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی واگن‌ها تا سقف چهار دهه نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به نوع فعالیتی که این واگن‌ها انجام می‌دهند به طور معمول حتی در کشورهای توسعه یافته جهان نیز می‌توان روی عمر ۴۰ ساله آنها حساب کرد و در طول این مدت تنها به چند مرحله تعمیر و بازسازی پرداخت.
وی افزود: از این رو اینکه واگن‌هایی با عمر بالا در ناوگان ایران فعال باشند امر چندان غیرطبیعی نیست اما ما در این راستا که کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران افزایش پیدا کند تمام واگن‌های با عمر ۵۰ سال را از رده خارج کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت ریلی سفیر با اشاره به کاهش ۵ درصدی ظرفیت قطارهای مسافرتی در راه‌آهن کشور، توضیح داد: این کاهش ظرفیت به دلیل خروج واگن‌های مسن شکل گرفته و با آنچه در عمل اتفاق افتاده فاصله دارد زیرا ما در طول ماه‌های گذشته توانسته‌ایم تعدادی قطار جدید که همه از نظر کیفیت شرایط مناسبی دارند به ناوگان ریلی کشور اضافه کنیم.
خان‌محمدی ادامه داد:‌ در این راستا در تعطیلات نوروز امسال چهار قطار لوکس به ناوگان اضافه خواهد شد که یکی از آنها قطار غدیر است که مراسم رونمایی رسمی از آن روز گذشته انجام گرفت. ما برنامه داریم در ماه‌های آینده نیز تعداد این قطارهای لوکس که خدمات‌شان نسبت به دیگر قطارها بهبود یافته را افزایش دهیم. همچنین ورود ۳۶ واگن ساخته شده در کشور کره نیز یکی دیگر از اتفاق‌های مثبت ماه‌های گذشته است که احتمالا فعالیت آنها در ایام نوروز افزایش پیدا می‌کند.
وی در پیش‌بینی وضعیت بازار بلیت نوروزی قطار نیز اعلام کرد: همان‌طور که در سال‌های گذشته نیز مرسوم بوده بلیت قطار به نسبت مبدا و مقصد وضعیت متفاوتی دارد. معمولا برای شهرهای توریستی می‌توان از چند هفته قبل برنامه‌ریزی کرده و بلیت مورد نیاز برای آن را تامین کرد اما برای مسیرهایی که کمتر مسافری‌اند و بیشتر در آنها سفرهای کاری یا دانشجویی انجام می‌گیرد نمی‌توان توقع پیش فروش طولانی مدت بلیت قطار را داشت.
مدیرعامل شرکت ریلی سفیر افزود: در این راستا در طول ساعت‌هایی که از فرآیند فروش بلیت نوروزی قطار گذشته روند عادی در پیش بوده است و مسیرهایی که مانند شهر مشهد بسیار پرتردد و پرتقاضا هستند به شکل عادی به فروش رفته و حتی در برخی از مسیرها مانند تبریز به مشهد درصد قابل توجهی از ظرفیت موجود از هم‌اکنون فروخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که در طول ماه‌های گذشته به بحث محوریت پیدا کردن راه‌آهن در سفرها داده شده شرکت‌های ریلی در تلاش هستند با افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران بحث قرار گرفتن قطار در اولویت برنامه‌های سفری را در دستور کار خود قرار دهند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.