نماینده مجلس: منافع ملی در مراودات اقتصادی با کشورهای دیگر مبنا قرار گیرد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر لزوم مبنا قرار دادن منافع ملی در مراودات اقتصادی با کشورهای دیگر تاکید کرد.

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به امضای قراردادهای تجاری و اقتصادی بین ایران و چین در سفر رئیس جمهور چین به ایران اظهار کرد: چین کشور قدرتمندی است و بیشترین جمعیت دنیا را دارد و در عین حال مثل آمریکا نیست که بخواهد به سایر کشورها دیکته کند. ما باید در شرایط فعلی رابطه‌مان را با اقتصاد چین و بازرگانان چینی حفظ و تقویت کنیم.
وی افزود: ما اجازه نمی دهیم بازار و اقتصاد ایران تنها جولانگاه اروپایی‌ها باشد قطعا چین می‌تواند رقیب قدری برای ۲۸ کشور اتحادیه اروپا باشد و در صحنه اقتصادی ایران نقش آفرینی کند.
نماینده مردم آمل در مجلس تاکید کرد: البته ما باید از شتابزدگی‌هایی که در زمان مشکلات پیش از برجام داشتیم پرهیز کنیم و در مراودات اقتصادی‌مان با کشورهای مختلف منافع ملی را مبنا قرار دهیم.
یوسفیان ملا در ادامه گفت: البته ما پای میز مذاکرات از چینی گله‌مند هستیم زیرا چین و روسیه هیچ‌گاه پای میز مذاکرات برای ما موضع نگرفتند و هیچ وقت هم نبودند. هر جا لازم بود به نفع آمریکایی‌ها رای دادند، اما از سویی آن‌ها در بخش اقتصادی به ما کمک کردند با این وجود دخالت دولت چین باعث شد برخی صنایع ما مثل صنایع نساجی و کفش به خاطر ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی نابود شوند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.