عضو کمیسیون امنیت ملی: کشورهای دیگر نمی‌توانند برای سوریه تصمیم بگیرند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حل مشکل سوریه در داخل این کشور گفت: اینکه کشورهای غربی از سویی گروه‌های تروریستی را تقویت کند و از سوی دیگر برای حل بحران سوریه نشست سیاسی تشکیل دهند امری متناقض است.

سید حسین نقوی حسینی اظهار کرد: غربی‌ها به ویژه آمریکا واقعیت‌های سوریه را در نظر نمی‌گیرند. به ظن آن‌ها گروه‌های ترویستی می‌توانند آینده ساز سوریه باشند، به همین جهت آن‌ها اصرار دارند که گروه‌های تروریستی در سرنوشت سوریه سهم داشته باشند که این با واقعیت مغایرت دارد.
وی افزود: همه کشورهای موثر در سوریه باید کاملا در نشست مربوط به حل بحران سوریه حضور داشته باشند زیرا بدون حضور همه کشورهای موثر نمی‌شود تصمیم درستی اتخاذ کرد. همانطور که شاهدیم در نشست‌های قبلی تصمیماتی گرفته شده اما قابلیت اجرا پیدا نکرده است.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: غربی‌ها باید سر عقل بیایند، واقعیت‌های سوریه را بپذیرند و در مقابل گروه‌های بایستند و از آن‌ها بخواهند که سلاح‌هایشان را زمین بگذارند. در این صورت می‌توانند از طریق راه حل سیاسی مشکل را حل کنند وگرنه نمی‌شود از یک سو گروه‌های تروریستی را تقویت کنیم به آن‌ها سلاح و امکانات دهیم و از سوی دیگر نشست سیاسی بگذاریم به دنبال راه حل سیاسی باشیم. این‌ها با هم مغایرت دارد.
نقوی حسینی با تاکید بر اینکه کشورهای دیگر نمی‌توانند برای سوریه تصمیم بگیرند یادآور شد: ملت سوریه باید خودش تصمیم بگیرد. راه حل جمهوری اسلامی ایران هم از ابتدا همین بوده است. ما گفتیم گروه‌های تروریستی خلع سلاح شوند و حکومت هم سلاح را زمین بگذارد و بعد با یک روش دموکراتیک مثل برگزاری انتخابات مردم هرکسی را که می‌خواهند انتخاب کنند و آن فرد مسئولیت حکومت را بر عهده داشته باشد. البته کسی هم حق ندارد برای کاندیداها ایجاد محدودیت کند.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.