پاسخ غرویان به شایعه ای درباره لغو سفر آیت الله هاشمی به قم

حجت الاسلام محسن غرویان در یادداشتی نوشت: با توجه به ارتباط تاریخی و دو طرفه آیت ا.. هاشمی با روحانیون قم قابل درک است که این شهر میزبان شایسته ای برای وی خواهد بود هر چند برخی تحمل نظاره این شایستگی را ندارند.

 این استاد حوزه و دانشگاه در این یادداشت آورده است: در طی روزهای اخیر، باردیگر شیطنت‌هایی از سوی برخی جریانات خاص بر علیه آیت الله هاشمی و بیت ایشان صورت گرفته است از جمله شایعه اخیر مبنی بر عدم استقال مردم قم از سفر رییس مجمع تشخیص مصلحت به این شهر و لغو شدن آن به دلیل کمرنگ شدن توجهات است .
در باب پاسخ به چنین توهماتی باید اذعان داشت اگر برنامه‌ای برای حضور آیت ا.. هاشمی در قم و دیدار ایشان با علما، مراجع دینی و فضلای حوزه علمیه قم باشد، با توجه به جایگاه و شان او که تاریخچه‌ای طولانی دارد، بدون تردید با استقبال چشمگیر و غیز قابل وصفی همراه خواهد بود.
همچنین در ادامه این یادداشت آمده است: از سوی دیگر، تعداد زیادی از مراجع و علما دینی و مدرسین حوزه هماز دوستان و هم دوره های تحصیلی آیت الله هاشمی در حوزه بوده و به منش و رفتار او آگاه هستند؛ در عین حال نمی توان تایید سطح علمی و اخلاقی او از سوی مجتهدین و علمای طراز اول قم را نادیده گرفت بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که بزرگان ومجتهدین قم بخوبی و به طور کامل نسبت به شخصیت، دوران مبارزات انقلابی و همراهی آیت الله هاشمی با امام خمینی (ره) در دوران سخت مبارزه با رژیم طاغوت آگاهی دارند همین مولفه ها مصداق کذب بودن اخباری است که از سوی بدخواهان یاران امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.
غرویان در این یادداشت می افزاید: بی تردید اگر آیت الله هاشمی عزم سفر به قم و دیدار با علما و بزرگان این شهر را داشته باشد، استقبالی از ایشان خواهد شد که ماندگار خواهد شد. علاوه بر محبوبیت آیت الله هاشمی در قم باید این موضوع را فراموش نکرد که او در سالهای مبارزه پیش از انقلایب و دوران پس از انقلاب فعالیتهای زیادی در عرصه های گوناگون داشته است چنانکه در سالهای قبل از 58 در کنار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضور داشت و ثمره آن همراهی و از خودگذشتی به تاسی دیگر بزرگان بود که انقلاب را رقم زد اکنون نیز در فرمایشات بسیاری از بزرگان به خلق و خوی هاشمی که هیچگاه خود را در اولویت قرار نمی‌داد و لبخندبر لب مردم کشور بیش از هر موضوعی برایش خوشایند بود را می‌توان یافت که در این مورد می‌توان به بیانات آیت ا.. وحید خراسانی درباره جایگاه برجسته آیت ا.. هاشمی در نزد امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری رجوع کرد و در همین راستا باید تایید نمود که عملکرد آیت الله هاشمی در سیاست باید درسی برای سایرین باشد . اومسیری را که برای خود انتخاب کردو در آن گام نهاد مسیر تحقق منافع ملت بود.
نکته دیگر آنکه، ادعاهای مطرح شده درباره شخصیت والای هاشمی را می‌توان در گفتار و نوشتار بزرگان کشور به راحتی یافت بنابراین با توجه به ارتباط تاریخی و دو طرفه آیت ا.. هاشمی با روحانیون قم قابل درک است که این شهر میزبان شایسته ای برای هاشمی خواهد بود هر چند برخی تحمل نظاره این شایستگی را ندارند و سعی دارند با فضاسازی و شایعه‌پردازی‌هایی که ناشی از کوته فکریشان است، اذهان را منحرف سازند که البته در 37 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد هاشمی محبوب تر از همیشه شده است.

 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.