روسیه: نقش بین المللی ایران در پساتحریم افزایش یافته است

«گریگوری کاراسین» معاون مشترک المنافع وزارت امور خارجه روسیه در دیدار «ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش ایران در عرصه های بین المللی و منطقه ای در دوران پساتحریم بیش از پیش افزایش یافته است.

بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: در مذاکره معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه، طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه و همکاری های دو جانبه بررسی شد و مسائل بین المللی و منطقه ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.
معاون وزیر امورخارجه ایران در این دیدار با تاکید بر رایزنی های دو جانبه، همکاری های دو کشور را در رابطه با مسائل بحرانی منطقه مثبت ارزیابی کرد.
وی با اشاره به دوران پسا تحریم، گسترش و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه را از اهداف کشور بر شمرده و بر همکاری ها و رایزنی های روسیه و ایران در حل مشکلات منطقه ای و جلوگیری از ایجاد بحران های جدید تاکید کرد.
کاراسین نیز ضمن ابراز خرسندی از لغو تحریم های ضد ایرانی، با اشاره به اهمیت روابط دو کشور اظهار کرد: ایران بازیگری مهم در صحنه بین المللی و منطقه می باشد که نقش آن در دوران پسا تحریم بیش از پیش افزایش یاقته است.
در این ملاقات همچنین زمان آغاز سفر دو روزه معاون مشترک المنافع وزارت امور خارجه روسیه به تهران 12 اسفند ماه اعلام شد.
«ابراهیم رحیم پور» معاون وزیر امور خارجه ایران دیروز نیز با «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کرد و دو طرف در خصوص همکاری های دوجانبه گفت و گو و تبادل نظر کردند.
به گزارش وزارت امور خارجه روسیه ،رحیم پور و مورگولوف در این دیدار مسایل مهم مربوط به توسعه روابط دو کشور با توجه به اجرای توافق های به دست آمده در جریان دیدار روز 23 ماه نوامبر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به ایران را بررسی کردند.
رحیم پور برای شرکت در اجلاس پنج جانبه کشورهای ساحلی دریای خزر که درخصوص آبزیان دریای خزر درعشق آباد برگزار خواهد شد ، از مسکو به قزاقستان سفر خواهد کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.