توضیحات جدید فرمانده نیروی دریایی سپاه در مورد دستگیری تفنگدارن آمریکایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به جزئیاتی از بازداشت نیروهای نظامی آمریکا توسط یگان دریایی سپاه گفت: هواپیماهای جنگنده و بدون سرنشین آمریکا به دنبال متشنج کردن فضا بودند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اظهار داشت: جزیره فارسی در فاصله ۱۲۸ کیلومتری از ساحل، دورترین جزیره کشورمان در خلیج فارس است.
وی افزود: گزارشی مبنی بر ورود نیروهای نظامی آمریکا توسط یگان نیروی دریایی سپاه در جزیره فارسی واصل و مشخص شد این ورود شامل "عبور بدون ضرر" نمی‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: موضوع ورود غیرمجاز آنان سریعا توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران پیگیری شد و دو ساعت بعد ناوگان دریایی آمریکا و متحدانش دست به حرکت‌های غیر‌عاقلانه‌ای زدند و از طریق کانال بین‌المللی به آنان اخطار دادیم اگر دست به هرگونه عملیات حساب نشده بزنند، برخورد شدید خواهد بود.
سردار فدوی گفت: ۱۸ هواپیمای جنگنده و تعداد زیادی بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین از جانب نیروهای آمریکا و متحدانش در منطقه به پرواز درآمدند و می‌خواستند جو را متشنج کنند.
وی افزود: آمریکایی‌ها فهمیدند توان نظامی ما می‌تواند برای آنان مشکل ایجاد کند و به همین دلیل رفتار خود را اصلاح کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: مدیریت عاقلانه و مقتدرانه نظام باعث شد تا از هرگونه درگیری در منطقه جلوگیری شود، در عین آنکه اقتدار و توان نظام اسلامی به رخ دشمنان کشیده شد.
سردار فدوی در تشریح اقدامات نیروی دریایی سپاه در این ماجرا گفت: رفتار انسانی فرزندان سپاهی ملت بزرگ ایران با این افراد که اسیر جنگی محسوب می‌شدند، مایه تعجب و شگفتی آنان شد.
وی افزود: در طول این ۲۱ساعت هماهنگی کامل بین دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی کشور و نیروی نظامی وجود داشت و دشمنان از این موضوع شگفت‌زده شدند.
سردار فدوی خاطرنشان کرد: در طول این ماجرا همه دیدیم که هدایت جریان به دست قدرت خداوند متعال است و ذات مقدس پروردگار بندگان خود را در مقابل دشمنان یاری می‌کند.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.