احتمال پیوستن هلند به عملیات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه

خبرگزاری بین المللی پرنسا لاتینای کوبا نوشت، هلند در چرخشی آشکار از موضع قبلی خود در خودداری از مداخله در جنگ سوریه، احتمالا با حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان این کشور، به عملیات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه ملحق می شود.

این خبرگزاری افزود: هلند به دنبال تصمیم امروز (چهارشنبه) نمایندگان این کشور احتمالا بزودی به عملیات هوایی علیه گروه داعش در سوریه می پیوندد.
حزب کارگر هلند که تاکنون مخالف مداخله نظامی در سوریه بود، مواضع خود را تغییر داده و از این رو، بیشتر نمایندگان پارلمان این حزب و نمایندگانی از حزب «مردم برای آزادی و دمکراسی» به ریاست «مارک روته» نخست وزیر و حزب راست گرای افراطی «برای آزادی» از این اقدام حمایت می کنند.
روزنامه انگلیس داچ نیوز در این زمینه نوشت: تصمیم نهایی را در این زمینه دولت هلند خواهد گرفت و این موضوع را در نشستی که قرار است روز جمعه (پس فردا) برگزار شود، بررسی خواهد کرد.
هلند که یکی از اعضای ائتلاف بین المللی علیه داعش است، در حملات هوایی کنونی در عراق شرکت دارد.
گفته می شود مشارکت هلند در حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه کوتاه مدت خواهد بود.
آمریکا و همپیمانانش، حملات هوایی علیه مواضع داعش را از سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور ۹۲) آغاز کردند، حملاتی که بدون مجوز دولت دمشق و سازمان ملل متحد بوده و انجامشان تاثیر چندانی در وضع گروه داعش نداشته است.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.