آمادگی هیاتی از سنگاپور و مالزی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

یک هیات اقتصادی از سنگاپور و مالزی در دیدار با استاندار قزوین برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی این استان اعلام آمادگی کرد.

لان لیم (Alan Lim) عضو این هیات سه نفره که برای نخستین بار به ایران سفر کرده است بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار و مدیران دستگاه های مرتبط با بخش صنعت، گاز و تجارت و بازرگانی قزوین افزود: آمادگی سرمایه گذاری در صنایع بالادستی پتروشیمی در استان قزوین را داریم.
وی اظهار کرد: برای احداث مجتمع های پتروشیمی در قزوین و سرمایه گذاری در این بخش نیز آمادگی خود را اعلام می کنیم.
لیم افزود: برای سرمایه گذاری و فعالیت در طرح های نفتی،گازی و پتروشیمی به همراهی و حمایت های دولت ایران و مدیران استان قزوین نیازمندیم. 
استاندار قزوین در ادامه این دیدار از آمادگی کامل قزوین برای جذب سرمایه گذاری های خارجی خبر داد و گفت: در دوره پسابرجام عزم دولت ایران جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش های مختلف اقتصادی است.
فریدون همتی اظهار کرد: اگر طرف های خارجی ما از عزم و اراده لازم برای همکاری برخوردار باشند، ما نیز عزم و اراده لازم را برای این کار دارا هستیم.
وی یادآور شد: پس از لغو تحریم ها، کشورهای زیادی از اروپا علاقه مند به فعالیت و سرمایه گذاری در ایران از جمله قزوین هستند اما ما در این رابطه برای فعالان تجاری و اقتصادی از کشورهای مالزی و سنگاپور اولویت قائل هستیم.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این نشست به عنوانی استانی با قابلیت های فراوان اقتصادی یاد کرد و گفت: نزدیکی به تهران و برخورداری از شبکه ارتباطی و حمل و نقل مناسب از جمله این قابلیت ها است.
وی، عبور خط لوله اصلی انتقال گاز کشور از قزوین را ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در این استان دانست و اظهار داشت: قزوین محل اتصال ۱۳ استان ایران به پایتخت می باشد و در کنار بازار مصرف جمعیت بالایی از این کشور قرار دارد.
مجتبی شیرالی از فعالان بخش خصوصی استان قزوین نیز در این نشست به تشریح توانمندی های اقتصادی این استان پرداخت و گفت: قزوین دارای آب و هوای معتدلی است که امکان فعالیت کاری در همه فصول سال را در آن فراهم می آورد.
وی همچنین از قزوین به عنوانی استانی که محل تلاقی مسیرهای ارتباطی شمال به جنوب و شرق و به غرب ایران است یاد کرد و گفت: قزوین شهری دانشگاهی است و همین موضوع امکان فراهم کردن نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده ارزان برای فعالیت در بخش های صنعتی را ایجاد کرده است.
شیرالی با بیان اینکه قزوین در نزدیکی بندر انزلی در شمال ایران قرار دارد و از این رو امکان صادرات محصولات تولیدی در این استان از راه دریا به روسیه و کشورهای حوزه دریا سیاه نیز وجود دارد، افزود: دسترسی به خط آهن سراسری کشور و نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز از دیگر ظرفیت های قزوین است که سرمایه گذاری خارجی در این استان را جذاب و سودآور می کند.
وی اظهار کرد: وجود گمرک مستقل نیز شرایط را برای صادرات کالاها از قزوین به خارج از کشور تسهیل می کند.
شیرالی با اشاره به نزدیکی قزوین به پایتخت، اظهار کرد: این موضوع در کنار بالا بردن ضریب امنیت سرمایه گذاری خارجی به معنای قرار داشتن در کنار یک بازار مصرف با جمعیتی قابل توجه می باشد.
این فعال بخشی خصوصی در پایان یادآور شد: دولت ایران تضمین لازم را برای برگشت سرمایه های سرمایه گذاران خارجی به انجام می آورد و معافیت های مالیاتی مناسبی را نیز برای فعالیت خارجی ها در بخش صنعت در نظر گرفته است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.