رژیم صهیونیستی حماس را تهدید کرد/ غزه را کاملا می‌بندد

هماهنگ کننده امور کابینه اسراییل با لحنی تهدیدآمیز به حماس اعلام کرد، در صورتی که این جنبش به استفاده از فلسطینی‌های ساکن غزه در اجرای عملیات‌ها ادامه دهد، این رژیم تمامی گذرگاه‌های این شهر را بسته و به ساکنان آن اجازه نخواهد داد به هر دلیلی این شهر را به سوی کرانه باختری و یا سرزمین‌های اشغالی ترک کنند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یوآف مردخای، هماهنگ کننده امور کابینه اسراییل با هشدار به جنبش حماس نسبت به سوءاستفاده از تسهیلات و امکاناتی که در اختیار ساکنان غزه قرار داده شده، تهدید کرد: در صورتی که حماس از فلسطینی‌های ساکن غزه برای اجرای عملیات‌ها استفاده کند، این رژیم سیاست خود را نسبت به غزه تغییر خواهد داد و تمامی گذرگاه‌های این شهر را بسته و به ساکنان آن اجازه نخواهد داد به هر دلیلی این شهر را به سوی کرانه باختری و یا سرزمین‌های اشغالی ترک کنند.
مردخای در ادامه مدعی شد:‌ حماس تلاش می‌کند از تسهیلاتی که در اختیار بازرگانان، بیماران و کارگران ساکن غزه قرار داده شده، در راستای اقدامات "تروریستی" سوء استفاده کند.
این مقام رژیم صهیونیستی افزود: حماس برای جنگ آتی آماده است.
وی مدعی شد: طرح اسرائیل برای حمایت اقتصادی از شهروندان غزه تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار داده اما حماس به این تسهیلات و به ویژه به ساکنان غزه آسیب زده و تمایلی به کمک به آنها ندارد.
این اظهارات مردخای در حالیست که برخی منابع در ارتش رژیم صهیونیستی از احتمال درگیری اسرائیل با طرف‌های مخالف از جمله حماس خبر می‌دهند.
این منابع تاکید کردند که این احتمال از ابتدای سال جاری میلادی و به دلیل وخامت شرایط امنیتی افزایش یافته است.
طبق پیش‌بینی‌های نظامی اسرائیل در نبرد آتی به دلیل تجهیزات جنگی پیشرفته طرف فلسطینی با خطرات بسیاری مواجه خواهد شد.
فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی بر این باور است که حماس در حال حاضر به دنبال مقابله نظامی و یا هرگونه تشدید اوضاع نیست اما روی تقویت توان‌های نظامی خود و نیز حفر تونل‌هایی که از مرزهای این رژیم عبور کند، تمرکز کرده است.
منابع امنیتی فلسطین در گفتگو با الشرق الاوسط تاکید کردند که از نزدیک اوضاع را تحت نظر دارند و مانع از هرگونه تحرکات نظامی احتمالی هر یک از گروه‌های فلسطینی از جمله حماس خواهند شد.
این منابع با تاکید بر اینکه تشکیلات خودگردان نسبت به هرگونه اقدامی جهت تبدیل کرانه باختری به میدان درگیری هوشیار بوده و قاطعانه با این مساله مخالف است، اظهار داشتند: حمله اخیر حماس به تشکیلات خودگردان و ماجد فرج،‌ رئیس دستگاه اطلاعات نشان‌دهنده وجود طرح‌های از پیش تدوین شده‌ای است که (محمود عباس) رئیس تشکیلات خودگردان را مجبور کرد در حمایت از دستگاه امنیتی و فرج موضعگیری قاطعانه و علنی اتخاذ کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.