پست اینستاگرامی وزیر بهداشت درباره دیدار با همتای ایتالیایی

وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از دیدار با وزیر بهداشت ایتالیا، متنی را به اشتراک گذاشت.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پای  این تصویر نوشت:
دوشنبه و اولین روز سفر رییس جمهور به ایتالیا، دیداری با خانم لورنزین وزیر بهداشت ایتالیا داشتم؛ در فضایی صمیمانه که امیدوارم به انتقال تجربیات ارزشمند این کشور در حوزه بهداشت و درمان و نیز گسترش روابط با ایران بیانجامد. ارائه خدماتی که شایسته ملت شریف ایران باشد، بی شک نیازمند بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی به ویژه در حوزه سلامت است.
حال که با تلاش همکارانم در دولت و دعای خیر مردم فصل جدیدی از مناسبات بین‌المللی آغاز شده است، سفر کوتاه به ایتالیا و بازدید از مراکز بهداشتی درمانی این کشور را فرصت مغتنمی می‌دانم که می‌تواند آغازگر همکاری‌های جدیدی در حوزه سلامت با کشورهای اروپایی باشد.
امروز در کنار بحث و تبادل نظر پیرامون گسترش تفاهم و همکاری در زمینه‌های ارتقاء بهداشت عمومی، کنترل ایمنی مواد غذایی، ساخت بیمارستان و فناوری‌های دارو، نکته قابل توجه دیگر، آشنایی کامل طرف ایتالیایی با ایران بود.
 خانم بیتریس لورانزین آشنایی زیادی با ایران داشت. برای اینکه ثابت کند فردی عملگراست، تاکید کرد بلافاصله پس از سفر، موارد مورد تفاهم را پیگیری خواهد کرد.
 وی حتی اشعار شعرای ایرانی را خوانده و به آن‌ها علاقمند است، و برای سفر به ایران بسیار ابراز تمایل کرد و به مطایبه گفت که دوقلوهای کوچکی دارد و چون  مشغول مراقبت از آن‌هاست، این امر سفر را برایش مشکل کرده است. همانجا با اشاره به عادی بودن چند قلوها در ایران، به وی اطمینان خاطر دادم که با خیال آسوده می‌تواند به کشورمان سفر کند.
امید که با گسترش همکاری در بخش‌های مختلف بهداشتی ودرمانی با کشورهای پیشرفته جهان، بتوانیم گام‌های بلندی در ارتقاء سطح سلامت مردم شریف و عزیز کشور برداریم.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.