روند صادرات کالا در منطقه پارس جنوبی تسریع می‌یابد

سرپرست امور گمرکی منطقه پارس جنوبی گفت: با فراهم شدن تمهیدات لازم برای سوخت‌رسانی به شناورهای تجاری با حذف تشریفات گمرکی روند صادرات کالا در منطقه پارس جنوبی تسریع می‌یابد.

سید محمد مهدی مهدوی عصر امروز در نشست بررسی تسریع در توسعه صادرات کالای غیر نفتی از منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه این منطقه صنعتی و گازی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: بیشتر محصولات صنایع این منطقه صنعتی صادراتی است که برای تسریع در روند توسعه صادرات تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی حذف تشریفات گمرکی  برای سوخت‌رسانی به شناورهای تجاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: در راستای تسریع در ارائه خدمات به شناورهای تجاری باید تشریفات گمرکی در سوخت‌رسانی به شناورهای ورودی به پارس جنوبی حذف شود.
سرپرست امور گمرکی منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: با فراهم شدن تمهیدات لازم برای سوخت رسانی به  شناورهای تجاری با حذف تشریفات گمرکی روند صادرات کالا در منطقه پارس جنوبی تسریع می‌یابد.
مهدوی با اشاره به اینکه گمرک منطقه پارس جنوبی نقش مهمی در صادرات غیر نفتی کشور دارد بیان کرد: گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی با صادرات بیشتر محصولات این منطقه دارای رتبه نخست صادرات در میان گمرکات کشور است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از گمرک این منطقه به خارج از کشور صادر شد گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۱.۵ میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد.
سرپرست امور گمرکی منطقه پارس جنوبی افزود: میعانات گازی نخستین محصول صادراتی از منطقه پارس جنوبی به شمار می‌رود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.