واکنش یک کارگردان به حواشی حضور فاطمه معتمدآریا در کاشان/ عزای عمومی برای میهمان‌نوازی ایرانی

محسن امیریوسفی، کارگردان سینمای ایران با نوشتن یادداشتی نسبت به اتفاق پیش آمده برای فاطمه معتمد‌آریا در سینمای کاشان واکنش نشان داد.

او در این یادداشت نوشته است: 
«برای سیمین بانوی سینمای ایران»
خبررا که شنیدم شوکه شدم، اعتراض به حضور فاطمه معتمدآریا در کاشان! این بود رسم مهمان نوازی؟! شهری با فرهنگ چندهزارساله، با پشتوانه غنی از حضور بزرگان مذهب تشیع، با معماری سحرانگیز، با سهراب سپهری، دکتر آریانپور، کمال الملک، ابوالحسن صبا و با ده ها افتخار دیگر. 
نمیدانم آن افراد محترمی! که آن روز پشت در سینما تجمع کرده بودند میدانستند اعتراضشان به چه کسی و چه چیزی است؟! فیلمی بنام "یحیی سکوت کرد" با مجوز قانونی ساخته شده و دراکرانهای محدودی که دارد با هزارامید و آرزو، جشن شروع اکرانش در کاشان است و کارگردان جوان به همراه بازیگر فیلم، چند ساعتی مهمان آن شهر میشوند. این آدم‌ها از کجا بودند؟ کدامین دیار؟ درسه دهه ی گذشته چند بارمیهمانِ بازیهای ماندگارش بودند؟ و با بازیهای درخشان او در سینما و تلویزیون خندیدند و گریستند. چه کسی بهتر از سیمین بانوی سینمای ایران توانسته مصائب زنی رنج دیده در «روسری آبی» مادر یک جانباز در «گیلانه» و معصومیتی طنازانه را در «هنرپیشه» و فیلمهای کمدی اش برای‌مان تصویر کند که حالا به حضورش در یک شهر این چنین اعتراض می‌شود؟
شنیدم که جمعه را روز عزای عمومی اعلام کردند.موافقم، با این توضیح که جمعه باید روز عزای عمومی "میهمان نوازی" ما ایرانیان باشد.
امیدوارم نهادهای مرتبط و مسئول نسبت به این اتفاق واکنشی در خور نشان دهند تا چنین اتفاق تلخی به سنتی همیشگی برای هنرمندان‌مان تبدیل نشود. امیدوارم حاصل این اتفاق و توهین به سینماگر برجسته ای همچون فاطمه معتمد آریا سکوت نباشد که در آن صورت فقط و فقط باید بگویم، شرممان باد! 
محسن امیریوسفی/ سومین زمستان سینمای اعتدال!

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.