نرخ سواد‌آموزی در کشور ۹۷ درصد است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: نرخ سواد آموزی در گروه سنی (۴۹-۱۰) سال ۹۷ درصد است.

علی باقرزاده در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: با توجه به افزایش نرخ سوادآموزی در کشور اکنون نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله ۹۷ درصد است.
وی تصریح کرد: آمار نرخ بیسوادی تاکنون براساس آمارسرشماری نفوس ومسکن اعلام می شده که براساس آمار سرشماری سال ۹۰ درکشور ۹ میلیون و ۷۰۰هزار بیسواد و ۱۱ میلیون کم سواد شناسایی شده که از آمار کم سوادان تحصیلات ۹ میلیون نفر سوم راهنمایی و مابقی زیردیپلم هستند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: بیشترین افراد شاغل در بخش تولید، کشاورزی، کارگری و اصناف را بیسوادان وکم سوادان تشکیل می دهند و افراد تحصیل کرده عمدتا بیکار و درانتظار مشاغل ادارای هستند.
وی با تشریح نتایج تحقیق انجام شده در سال گذشته بر روی ۶۰۰ دانش آموز ترک تحصیلی، گفت: علت ۵۰ درصد ترک تحصیل دانش آموزان مشکلات اقتصادی خانواده ها عنوان شده است.
باقرزاده افزود: ازاین آمار ۳۵ درصد نیز به دلیل مشکلات اجتماعی، مهاجرت، طلاق واعتیاد والدین و ۱۵ درصد نیز به دلیل دسترسی نداشتن به مدرسه، مسایل فرهنگی ازجمله ازدواج، ممانعت خانواده ازتحصیل به خصوص تحصیل دختران از ادامه تحصیل بازمانده اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.