صالحی: هیأت نظارت بر برجام هنوز تشکیل نشده است

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایسنا گفت: هنوز جلسه هیأت نظارت بر برجام پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک تشکیل نشده است.

علی اکبر صالحی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که گفت‌وگویی هفته جاری احتمالا جلسه هیأت نظارت بر اجرای برجام برای بررسی اقدام آمریکا در تحریم یازده شرکت و فرد مرتبط با فعالیت‌های موشکی ایران تشکیل خواهد شد، گفت: خیر. این جلسه این هفته و به طور کلی جلسه هیأت نظارت بر برجام پس از اجرایی شدن این سند تشکیل نشده است.
وی در پاسخ به سوال دیگر درباره همکاری هسته‌ای ایران و اسپانیا گفت: این همکاری‌ها و مذاکرات پیرامون آن انجام شده و در مراحله نهایی و زمینه های مختلفی را از جمله تحقیقاتی، ایمنی هسته‌ای و ساخت راکتور و … شامل می‌شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با فعالیت‌های مرکز تحقیقاتی امیرآباد پس از برجام گفت: فعالیت‌ها در امیرآباد مثل سابق ادامه دارد و حتی در بخش‌هایی توسعه پیدا می‌کند. از جمله در بخش گداخت هسته‌ای. ما سعی داریم با برخی کشورها در این زمینه همکاری کنیم. ما اکنون ۲ دستگاه توکامک در اختیار داریم و سعی داریم وارد همکاری های جدی در این حوزه شویم. گداخت هسته‌ای صنعتی است که امید می‌رود تا ۳۰ سال آینده تجاری شود و پروژه محوری مرکز امیرآباد فعلا گداخت است.
وی ادامه داد: همچنین پروژه دیگری به نام JMP در دست داریم که برای استانداردسازی تولید رادیو دارو در کشور است. در این پروژه تجهیزات عظیمی ایجاد خواهد شد و تمام مراحل تولید رادیو دارو را دربرمی‌گیرد. الان ما با چند کشور رادیو دارو تولید می‌کنیم که با ایجاد این پروژه می توانیم رادیو داروهای خود را به کشورهای بیشتری با استانداردهای بین‌المللی صادر کنیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.