کنفرانس امنیتی مونیخ، میزبان محمدجواد ظریف می شود/ بحران های خاورمیانه موضوع اصلی کنفرانس

«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس که از ۲۳ تا ۲۵ بهمن برگزار می شود، گفت: قرار است «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در این کنفرانس شرکت کند.

«ولفگانگ ایشینگر» این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در برلین درباره سطح حضور ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ امسال بیان کرد .
او گفت: در این کنفرانس قرار است «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز شرکت کند.
به گفته مقام آلمانی، موضوع کنفرانس در روز یکشنبه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ماه)، بحران های خاورمیانه خواهد بود و در طول این کنفرانس سه روزه موضوع سوریه به عنوان محور اصلی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ ادامه داد: طبعاً حضور وزیر خارجه ایران در این کنفرانس، نشان دهنده علاقه مندی فراوان حاضران به موضوع خاورمیانه است.
وی با بیان اینکه این دوره از کنفرانس امنیتی مونیخ به کنفرانسی برای بحران پناه جویان تبدیل نخواهد شد، تاکید کرد: در این دوره یافتن راهکارهایی برای پیش گیری از وخامت اوضاع در خاورمیانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در حاشیه این کنفرانس دیدارهای دوجانبه نیز صورت خواهند گرفت، گفت: این احتمال وجود دارد که موضوع روند مذاکرات صلح سوریه نیز مورد بحث و گفت وگوی دوجانبه قرار گیرد.
این نخستین بار است که یک وزیر خارجه از عربستان سعودی در این کنفرانس شرکت می کند.
در اکتبر سال ۲۰۱۵ همزمان با سفر «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان به ایران، تهران میزبان اجلاس منطقه ای کنفرانس امنیتی مونیخ بود.
پنجاه و دومین نشست امنیتی مونیخ از ۱۲ تا ۱۴ فوریه برگزار خواهد شد و قرار است ۲۳ تن از روسای دولت های جهان و ده ها وزیر در آن شرکت کنند.
در بین افرادی که تاکنون حضور خود را تأیید کرده اند، اسامی عبدالله دوم شاه اردن؛ روسای جمهوری لهستان و اوکراین، نخست وزیران عراق، روسیه و فرانسه؛ وزرای خارجه آمریکا، آلمان، فرانسه و روسیه و وزرای دفاع انگلیس، فرانسه و آلمان دیده می شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.