سامانه نظارت بر پیامک‌های انبوه/مجوز سرشماره‌های پیامک‌های انبوه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی سامانه نظارت بر محتوای پیامک های انبوه مطابق مصوبه شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

علی جنتی امروز چهارشنبه در مراسم بازدید از اپراتور سوم تلفن همراه و امضای تفاهم نامه حمایت این اپراتور از سی و چهارمین جشنواره فجر گفت: موضوع نظارت بر محتوای پیامکهای انبوه برعهده ما است و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند اما موضوع پیامک های تبلیغاتی و موضوعات فنی آن مربوط به وزارت ارتباطات است و این وزارتخانه باید ساز و کار دریافت یا عدم دریافت این پیامک ها را برای کاربر فراهم کند.
وزیر ارشاد درباره ایراداتی که مجلس درخصوص عدم ساماندهی پیامک های انبوه و تبلیغاتی وارد کرده است گفت: دغدغه مجلس در زمینه پیامک های تبلیغاتی است که مربوط به وزارت ارتباطات می شود چراکه یک کاربر باید برای دریافت و عدم دریافت پیامکها بتواند ساز و کار فنی داشته باشد اما موضوع پیامک های انبوه و ارزش افزوده که جنبه تبلیغاتی ندارد برعهده وزارت ارشاد است و ما نظارت می کنیم که محتوای این پیامکها دارای اشکال نباشد.
جنتی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر راه اندازی سامانه نظارت بر پیامک های انبوه گفت: این سامانه از سوی وزارت ارشاد راه اندازی و ابزارهای آن نیز ایجاد شده است.
به گفته وی مجلس تاکنون از وزارت ارشاد درخصوص نظارت بر محتوای پیامک ها چیزی نخواسته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وزیر ارشاد همچنین از همکاری با وزارت ارتباطات برای راه اندازی سرویس ویدئو درخواستی (VOD) خبر داد و گفت: این سرویس در آینده نزدیک راه اندازی می شود تا افراد با انتخاب خود بتوانند به هر فیلم از طریق لپ تاپ و موبایل در زمان های مختلف دسترسی داشته باشد.

مجوز سرشماره‌های پیامک‌های انبوه به زودی صادر می‌شود
مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اعلام کرد: مجوز سرشماره های پیامک های انبوه به زودی صادر می شود.
سید مرتضی موسویان در نشستی با مدیران سرشماره‌های پیامک‌های انبوه، پیرامون صدور مجوز سرشماره‌های پیامکی و همچنین انتخابات اسفندماه گفت: متن های ارسالی از سوی سرشماره‌ها باید بگونه ای پایش شود که نه تنها مشکلات اخلاقی و امنیتی را ایجاد نکند، بلکه کمتر موجب آزردگی کاربران تلفن همراه شود.
وی ضمن بیان نکاتی پیرامون اهمیت انتخابات این دوره یادآورشد: از هرگونه تبلیغ کاندیدا خارج از زمان اعلام شده از سوی وزارت کشور پرهیز شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: با توجه به رشد شتابان فناوری در عرصه‌های مختلف بویژه تلفن همراه، باید با نظر و پیشنهاد شرکت‌های سرشماره به بهترین شکل با تغییرات ایجاد شده و همچنین روندهای آینده تعامل داشته و نسبت به مدیریت آنها اقدام کنیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.