جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند سال دارند؟

قائم مقام وزیر کشور گفت: تاکنون جوان‌ترین داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری متولد ۲۰ آذرماه ۱۳۶۶ با ۲۸ سال سن و مسن‌ترین فرد متولد اول مهرماه ۱۳۰۲ با ۹۲ سال سن است.

حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور روز شنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: تا پایان وقت اداری روز گذشته، جمعه ۲۷ دی ماه، ۸۶ نفر با حضور در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.

وی یادآور شد: از این ۸۶ نفر تعداد ۶۸ نفر ثبت نام آن‌ها نهایی شده و ۱۸ نفر هم در حال تکمیل مدارک خود هستند. قائم مقام وزیر کشور با بیان این که بیشترین ثبت نام کنندگان در استان تهران با ۱۶ نفر است، گفت: در بین ثبت نام کنندگان تا امروز ۷ نفر بالای ۷۵ سال و ۳ نفر هم کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

امیری یادآور شد: امروز ثبت نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم در وزارت کشور و تمامی فرمانداری‌های کشور آغاز شده است و تا ۴ دی ماه ادامه دارد. وی تصریح کرد: اغلب هیات‌های اجرایی مجلس خبرگان رهبری شکل گرفته است و از امروز تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی هم شروع می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور با قدردانی از همکاری و تعامل مثبت اعضای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: براساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات، بعد از ثبت نام مرحله بعدی بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه خواهد بود که به مدت پنج روز است.

نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری که از روز پنج‌شنبه آغاز شده تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت. نام‌نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز از ۲۸ امروز آذرماه آغاز شده و تا چهارم دی ماه ادامه دارد.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.