مرگ پناهجوی سوری در برلین به‌دلیل انتظار طولانی مقابل یک مرکز پذیرش پناهندگی

یک هفته‌نامه آلمانی از مرگ یک پناهجوی ۲۴ساله سوری به‌دلیل انتظار کشیدن طولانی‌مدت برای دریافت برخی خدمات و عدم‌رسیدگی به تقاضایش از طرف یک مرکز پذیرش مهاجران در برلین خبر داد.

به گزارش هفته‌نامه "اشپیگل"، ظاهراً یک پناهجوی ۲۴ساله اهل سوریه بعد از اینکه روزهای طولانی باید در حالی که  بیمار بود جلوی مرکز پذیرش پناهندگان لاگسو در برلین انتظار می‌کشید جان باخت.
چندین ماه است که شرایط فاجعه‌بار رسیدگی به پناهندگان در مرکز پذیرش پناهندگان لاگسو در برلین تیتر بسیاری از رسانه‌هاست و هنوز هم بسیاری پناهندگان جلوی این سازمان و در سرما در انتظار رسیدگی به درخواست پناهندگی خود هستند.
اخیراً مدیران اقامتگاه‌های پناهندگان این انتقاد را وارد کرده‌اند که این اداره مربوط به امور پناهندگان هیچ پولی را برای رفع نیازهای غذایی پناهندگان پرداخت نکرده و پناهندگان در گرسنگی به سر می‌برند.
حالا هم شرایط فاجعه‌بار در مرکز پذیرش پناهندگی لاگسو اولین قربانی بین پناهندگان را به بار آورد.
به‌گفته یکی از امدادگران و حمایت کنندگان از این قشر ضعیف در آلمان مرگ یک پناهجوی سوری ۲۴ساله نتیجه مستقیم وضعیت انتظار در برابر مرکز پذیرش پناهندگی لاگسو است.
به‌گفته این امدادگر مرد ۲۴ساله جوان سوری از هفته‌ها پیش مجبور بود به این مرکز مراجعه کند تا گواهی بیماری و دیگر خدمات را از این مرکز دریافت کند. وی از انتظار کشیدن طولانی در سرما و در برابر این مرکز پذیرش پناهندگان خسته شده بود و از یک عفونت شبه‌آنفلوآنزا رنج می‌برد. وی اواخر مجبور به ایستادن با حالت تب در صف مرکز پناهندگی لاگسو بود. وی چیزی برای خوردن نداشت چرا که این مرکز پذیرش پناهندگان پولی برای این منظور به وی پرداخت نمی‌کرد.
این جوان سوری بالاخره بر اثر ایست قلبی جان داد.
محققان در حال بررسی ارتباط مرگ این پناهنده با شرایط مرکز پذیرش لاگسو هستند.
چندی پیش نیز گروهی متشکل از ۲۰ نفر از پناهجویان از مرکز مهاجرتی لاگسو در برلین به‌دلیل خودداری از ثبت‌نام آنها شکایت کردند. این افراد می‌گفتند که این مرکز با هدف جلوگیری از استفاده از مزایای پناهجویان از پذیرش آنها خودداری کرده است. در این شکایت آمده بود که متقاضیان یک هفته صبر کرده‌اند اما هنوز از آنها ثبت‌نام نشده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.