ناوشکن آمریکایی برای خروج از منطقه تاکتیکی رزمایش ولایت۹۴ اخطاریه گرفت

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دادن اخطاربه به یک فروند ناوشکن آمریکایی که در نزدیکی محدوده تاکتیکی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴ در حال تردد بودند، خبرداد.

امیردریادار حبیب الله سیاری اظهار داشت: از آنجایی که در محدوده رزمایش با توجه به تعداد و تنوع یگانها و تمرینات پیش بینی شده از سلاح ها و مهمات جنگی استفاده می شود و انواعی ازموشک ها و اژدرهای بهینه و جدید در این رزمایش مورد استفاده قرارمی گیرد٬ برابرعرف بین المللی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می بایست محدوده تمرینات را پاکسازی کرده تا خطری متوجه شناورهای تجاری و نظامی حاضر در منطقه رزمایش نشود.
وی درادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شد ناو آمریکایی در راستای جمع آوری اخبار و اطلاعات مرتبط با عملیات های رزمی، نزدیک محدوده تاکتیکی رزمایش شود٬ یک باربه وسیله هواپیمای گشت دریایی و یک بار دیگر نیز توسط ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «البرز» تذکراتی مبنی بر خودداری از ورود به محدوده تاکتیکی رزمایش و حفظ فاصله ایمن از محدوده پرتاب موشک ها و اژدرهای رزمی نداجا به یگان فوق داده شد.
وی افزود: بلافاصله پس از تذکرات داده شده، ناو آمریکایی و یگان پروازی همراه آن با فاصله گرفتن از محدوده رزمایش نسبت به اجرای مقررات و عرف بین المللی قوانین دریایی در زمان اجرای رزمایش های نظامی اقدام کردند.
وی خاطرنشان کرد : امنیت تمامی شناورهای حاضر در منطقه٬ مورد توجه ویژه نیروی دریایی ارتش است و با لحاظ این اصل از ورود هرگونه شناور اعم از نظامی٬ تجاری و نفتکش به محدوده برگزاری تمرینات رزمایش ممانعت جدی به عمل خواهد آمد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.