کاخ‌سفید: ایران همچنان تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا قرار دارد

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کشورهای اروپایی گفت که ایران همچنان به دلیل حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تحت تحریم‌های مهمی از سوی آمریکا و اروپا قرار دارد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزنامه خود با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به ایتالیا و فرانسه به منظور برقراری مجدد تبادلات اقتصادی با کشورهای اروپایی گفت: رئیس جمهور روحانی در حال استفاده از فرصت است تا در سراسر جهان این مسئله را مطرح کند که کشورش بار دیگر آماده فعالیت تجاری است و وی این ادعا را براساس گام‌های مهمی که ایران برای برچیدن بخش قابل توجه زیرساخت هسته‌ای برداشته است، مطرح می‌کند.
جاش ارنست در ادامه افزود: آنها این کار را با حذف ۹۰ درصد ذخایر اورانیوم غنی شده و برداشتن قلب راکتور پولوتونیوم و برچیدن یا دست کم غیرفعال کردن هزاران سانتریفیوژ و موافقت با سرزده‌ترین بازرسی‌ها  انجام دادند و  در عوض، جامعه بین‌المللی به ایران اجازه داده است برای از سرگیری روابط تجاری با دیگر شرکت‌ها و کشورها در سراسر جهان تلاش کند.
سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد: ایران همچنان به دلیل حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و توسعه برنامه موشک‌های بالستیک تحت تحریم‌های مهمی از طرف آمریکا و اروپا قرار دارد.
سخنان جاش ارنست در حالی است که باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز در سخنانی تاکید کرده است که کمیته روابط خارجی سنا قصد دارد تحریم‌های غیر مرتبط با برنامه هسته‌ای را علیه ایران اعمال کند و تدابیری را علیه برنامه موشک بالستیک ایران اتخاذ نماید.
کورکر در ادامه افزود: نمایندگان آمریکایی پس از اجرای توافق هسته‌ای با ایران که جولای سال گذشته حاصل شد، به دنبال اعمال تدابیر جدیدی علیه تهران هستند. تمدید قانون تحریم‌های ایران یک گزینه است و من فکر می کنم این قانون در سنا تصویب شود.
قانون تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی منقضی خواهد شد. کورکر گفت: سنا به دنبال تدابیر مجازات آمیز سخت تری علیه ایران پس از آزمایش‌های اخیر موشک بالستیک است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.