​عالم برجسته مصری: شبکه‌ تلوزیونی برای مقابله با پدیده تکفیر ایجاد شود

عالم برجسته مصری با بیان اینکه پیشنهاد می‌دهم شبکه تلوزیونی آماده شود که علمای اسلام و قم در آن حضور پیدا کنند، گفت: جریان‌های تکفیری به دنبال ایجاد فتنه میان مذاهب اسلامی هستند و امید ما به علمای اسلام است.

کمال هلباوی صبح امروز در کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز، اظهار داشت: مطالب آیت‌الله مکارم شیرازی را گوش دادم ایشان مطالب مهمی را بیان کردند و باید به فرمایشات ایشان عمل شود.
عالم برجسته مصری افزود: مایلم مواردی در اینجا مطرح کنم تا شاید کمکی برای کار سازمانی که باید انجام دهیم، باشد. امروز جریان تکفیری خطر مهمی برای جهان است و صحبت در مورد استراتژی‌های مقابله با آن کتاب‌های زیادی را پر کرده، اما نیاز به حمایت و عقلانیت در این زمینه است.
وی با بیان اینکه باید یکسری جلسات منظم و مجموعه‌هایی در کشورهای اسلامی با این موضوع تشکیل شود، گفت: این مجموعه‌های متشکل از علمای اسلامی می‌توانند وظایف مهمی مانند مطالعات را مورد توجه قرار دهد.
هلباوی با اشاره به اینکه امروز خطر زیادی در جهان اسلام وجود دارد که افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: از زمان‌های گذشته اندیشه‌های تکفیری در کتاب‌ها وجود داشته است از همین حیث باید امروز کتاب‌های جدید در راستای مقابله با آن‌ها تدوین و چاپ شوند.
عالم برجسته مصری با اشاره به اینکه تکفیری‌ها جاهلانی هستند که در همه جا حضور دارند، خاطرنشان کرد: اندیشه آن‌ها زمینه علمی ندارد و پیشنهاد می‌کنم یک سری تیم‌های فکری و اندیشه‌ای تشکیل شود تا توسط آن به بررسی این مشکلات و مقابله با آن‌ها بپردازیم.
وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌دهم شبکه تلوزیونی آماده شود که علمای اسلام و قم در آن حضور پیدا کنند، گفت: جریان‌های تکفیری به‌دنبال ایجاد فتنه میان مذاهب اسلامی هستند امید ما به علمای اسلام است، پیش از این همکاری‌هایی وجود داشته و باید امروز هم همکاری‌ها ادامه داشته باشد.
هلباوی عنوان کرد: در گذشته بسیاری از علمای مشهور خواستار وحدت بیشتر میان مذاهب اسلامی بودند و گام‌های علمی برداشتند و توانستند وحدت خود را با شیعیان بیشتر کنند؛ امروز هم با این مسائل مواجه هستیم. نباید اجازه دهیم تکفیری‌ها مذهب را علیه مذهب بشورانند، ما امروز میلیون‌ها شنونده داریم که می‌تواند برای ما کمک‌کننده باشد.
عالم برجسته مصری افزود: به مدیریت اجلاس پیشنهاد دارم که کمیته‌هایی را که می‌توانند به ارائه راه‌حل‌هایی برای جهان اسلام بپردازند، ایجاد کنیم؛ نباید فقط به اجلاس‌های قم و تهران اکتفا کنیم. باید در شهرها و کشورهای دیگر هم این کمیته‌ها‌ فعال شوند؛ این ارتباطات می‌تواند تنگاتنگ و گسترده باشد؛ یادآوری می‌کنم کمیته مهمی مربوط به اینکه بتوانیم جنبه‌های سیاسی، دینی و مذهبی خود را فعال کنیم، به‌زودی تشکیل شود تا در برابر توطئه آمریکایی‌ها و غربی‌ها بایستیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.