مخالفت آمریکا با اتهامات مطرح شده درباره دست داشتن ترکیه در قاچاق نفت داعش

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن مخالف اتهامات مطرح شده از سوی یونان و اسرائیل در زمینه دخالت ترکیه در قاچاق نفت داعش است.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا مخالف اتهاماتی است که توسط یونان و اسرائیل درباره مشارکت ترکیه در قاچاق نفت داعش، مطرح شده است.
روز سه شنبه موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ترکیه را متهم به حمایت از تروریسم کرد و گفت: آنکارا با خرید نفت از گروه تروریستی داعش، از تروریسم حمایت می‌کند.
پانوس کامنوس وزیر دارایی یونان نیز تاکید کرد: ترکیه یک مسیر مهم برای نفت داعش و انتقال پول حاصل از فروش آن از سوریه است و این مساله به تلاش های بین المللی برای مقابله موثر با تهدید داعش، ضربه می زند.
تونر افزود: ما با این اظهارات مخالف هستیم. ما هیچ گونه شواهدی در این باره مشاهده نکرده‌ایم. واشنگتن بر این باور است که این گونه دخالت هیچ گونه معنا و مفهوم اقتصادی ندارد. هیچ گونه سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مقام‌های ارشد دولت ترکیه در قاچاق نفت داعش دست دارند.
وزارت دفاع روسیه چندی پیش شواهدی را ارائه کرد که نشان می‌داد داعش نفت را از طریق مرز ترکیه و سوریه قاچاق می‌کند.
ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرده است که صادرات غیرقانونی نفت داعش از طریق ترکیه، به این گروه تروریستی اجازه می‌دهد تا روزانه ۱.۵ میلیون دلار درآمد کسب کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.