یادداشت گلایه‌آمیز اشکان خطیبی/ صحنه‌ای که قرار است سانسور شود چیست؟

یکی از بازیگران حاضر در جشنواره فیلم فجر، به حذف صحنه‌هایی از فیلمی که در آن حضور داشته اعتراض کرد.

به گزارش کیوسک، اشکان خطیبی بازیگر فیلم «سینما-نیمکت» که در بخش مسابقه هنر و تجربه جشنواره فجر سی‌وچهارم حضور دارد، متنی با عنوان «درد و دل» منتشر کرد که به شرح زیر است:

خیلى‌ها به‌م گفتند «نکن این کار رو با خودت! هزار جور بیمارى مى‌گیرى، آسیبى که به بدن و اعصاب‌ت وارد مى‌کنى غیر قابل جبرانه. اصلاخیال کردى چه خبره؟!» ولى از اون جایى که همیشه کار خودم رو کردم و بدون در نظر گرفتن این که کجا دارم زندگى و کار مى‌کنم، کم‌فروشى نکردم و براى کارم از عشق و جان خرج کردم و به استانداردها پای‌بند بودم، این حرف‌ها به گوشم نرفت که نرفت!
کاهش بیست کیلوگرمى وزن، تحمل سرماى جان‌سوزى که گرسنگى رو چندبرابر مى‌کرد، یادگیرى و اجراى ٢٧ قطعه موسیقى با ویولن در طول ٣ ماه، گریم‌هاى طولانى و طاقت‌فرسا و… بخشى از اتفاقاتى ست که در سینما-نیمکت به استقبال‌ش رفتم. به عشقِ کارم ،کارگردان‌م و مخاطب‌م.
بعد از کنار گذاشته شدن فیلم از بخش مسابقه فجر به‌م گفتید که غصه نخورم چون مهم اینه که شما کارم رو مى‌بینید و قدر تلاش‌م رو مى‌دونید، مهم داورها و سینمایى‌ها نیستند و… من باز دل‌م به حمایت شما گرم شد و سعى کردم این اتفاق رو از یاد ببرم. اما…
دیروز متوجه شدم که تنها صحنه فیلم که من با بالاتنه برهنه دیده مى‌شم و تماشاگر مى‌تونست آن چه که در فیزیک‌م اتفاق افتاده رو ببینه قراره از فیلم حذف بشه!
و حالا بدون این‌که از زحمات‌م پشیمون باشم حرفاى اون خیلى‌ها هى تو گوشم مى‌پیچه. مثل مکبث که پیشگویى وسوسه‌انگیز اما شوم اون ٣ جادوگر در جنگل رو مدام تو سرش مى‌شنید.

 

عکس فوق پشت صحنه پلان مذکور و چند دقیقه‌اى قبل از برداشت اصلى را ثبت کرده است.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.