حیدرپور: برجام باعث رونق علمی و اقتصادی کشور می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به واسطه لغو تحریم‌ها می‌توانیم مواد اولیه و دانش فنی مورد نیاز کشور را که در یک دهه گذشته، به دلیل اعمال تحریم‌ها از ما دور نگه داشته شده بود وارد کنیم.

عوض حیدرپور با اشاره به برخی از تحولات و مناسبات سیاسی منطقه خاورمیانه اظهار کرد: عربستان سعودی در حال حاضر با دو گروه معارضان داخلی و خارجی مواجه است.
وی تصریح کرد: معارضان خارجی عربستان شامل گروه‌هایی هم‌چون القاعده و داعش هستند که این کشور نقش اساسی در ایجاد و تقویت آنها داشته و معارضان داخلی این کشور شیعیان و اهل سنتی هستند که به دنبال ایجاد موج بیداری اسلامی، آگاه شده‌اند.
نماینده مردم شهرضا در مجلس اظهار کرد: عربستان سعودی در جریان یک اشتباه، شیخ نمر را به شهادت رساند، به دنبال این اقدام تظاهرات‌های ضد سعودی در دنیا برگزار شد، اما عده‌ای با ارتکاب اشتباه بزرگ به سفارت این کشور حمله کردند که این اقدام از سوی نظام، مجلس و مردم ایران محکوم شد.
حیدرپور اضافه کرد: عربستان سعودی با استفاده ابزاری از موقعیت ایجاد شده با ایجاد یک موج تبلیغاتی در خصوص حمله به سفارت‌های این کشور، شهادت شیخ نمر را در حاشیه قرار داد و پس از آن قطع مناسبات سیاسی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
وی گفت: ایران به دنبال توسعه مناسبات خود با تمامی کشورهای حاشیه خایج فارس است، در سطح بین المللی نیز برقراری روابط با تمامی کشورها به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا را دنبال می‌کنیم.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: عمر حکومت‌های خاندانی در جهان به سر آمده است، عربستانی‌ها هم باید به این فکر باشد که سازوکارهای اداری کشور خود را تغییر داده و با همکاری و مشارکت مردم، ساختارهای مدنی و اجتماعی جدیدی ایجاد کنند.
حیدرپور، اجرای اصول برجام و لغو تحریم‌ها را زمینه ساز رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور دانست و افزود: به واسطه لغو تحریم‌ها می‌توانیم موارد اولیه و دانش فنی مورد نیاز کشور را که در یک دهه گذشته، به دلیل اعمال تحریم‌ها از ما دور نگه داشته شده بود وارد کنیم و شاهد رونق دانش علمی کشور باشیم.
وی گفت: بر اساس آنچه که در رهنمودهای مقام معظم رهبری آمده و بارها بر آن تأکید داشته‌اند باید به دنبال تقویت تولید داخلی باشیم.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.