کاشانی: ۵.۵ میلیارد در دوره ما خرج نشد/ به المپیک هم می‌رفتیم، مُسکن بود

مدیر تیم فوتبال امید گفت: بخشی از این پول یعنی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به وینگادا قبل از ما داده شده است.

حبیب کاشانی با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: در ابتدا از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم با صعود به المپیک شادی را به خانه‌هایشان بیاوریم.
وی افزود: خستگی که به تنمان مانده اما شرمندگی‌اش بیشتر است. مردم من انتظار دارند که نتیجه نیز حاصل شود. شاید از عدالت به دور بود که ما در فینال بودیم. شما در برنامه‌ای ۴ گزینه اعلام می‌کنید که دلیل شکست تیم امید چیست. یک گزینه هم عدم تعامل تیم امید و بزرگسالان است. این بدان معناست که ژاپنی که ما را برده و ۵ دوره المپیک رفته است، فقط با تیم بزرگسالانش تعامل داشته است؟ یعنی اگر ما به فینال می‌رفتیم، دیگر فوتبال ما مشکلی نداشت؟ فقط یک مسکن بود.
مدیر تیم فوتبال امید تصریح کرد: زمان مهمترین مشکلی است که از دست ما رفت. خاکپور ۲۵ آذر سال قبل آمده بود. در امسال ما فقط ۶۷ روز بازیکنان را در اختیار داشتیم که آن هم ناقص بودند. یا در لیگ بودند و یا در اختیار تیم بزرگسالان. ما اولین بازی که با تیم کامل بازی کردیم، بازی با سوریه بود که لژیونرها نیز کنار ما نبودند. نگاه کنید جهانبخش در آلکمار چه قدر مفید است. ۳ لژیونر خیلی برای ما تاثیرگذار بودند. یک بازیکن ژاپن ورق را برگرداند. بعد از برد مقابل چین چند بازیکن ما ساعت‌ها گریه کردند. ما در برابر ژاپن در ۹۰ دقیقه یک برابر و نیم از حریف بیشتر موقعیت داشتیم.
کاشانی درباره اینکه گفته می‌شود ۶ میلیارد تومان هزینه شده، خاطرنشان کرد: ۶ میلیارد تومان که خیلی پول زیادی است. با فرمایشی که دوستان داشتند و اول گفتند ۵.۷ میلیارد فدراسیون داده و بعد گفتند ۵.۵ میلیارد هم درست نیست. هدایتی ۵۰۰ میلیون تومان سال قبل کمک کرده بود و نمی‌شد در جیب من بماند. یکسری اسپانسرها کمک کردند و چون نمی‌خواهیم تبلیغ شود نمی‌گوییم. شهرداری تهران نیز کمک کرده است. این را به صورت دقیق به فدراسیون اعلام می‌کنیم. یک عددی بعد از بازی با قطر اعلام کردند و گفتند ۵.۵ میلیارد هزینه تیم شده است. این را آنالیز می‌کردند و می‌گفتند کجا هزینه شده است. بخشی از این پول یعنی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به وینگادا قبل از ما داده شده است. خاکپور یک ریال هم نگرفته است. بخشی از این پول نیز هزینه تیم‌هایی بوده که ما در عید میزبان آن‌ها بودیم.
وی ادامه داد: من می‌خواهم بلیت بخرم، باید از بازیکنان دونگی پول جمع کنم؟ فدراسیون به وظیفه‌اش عمل کرده است. مگر برای تیم بزرگسالان و جوانان نباید این هزینه‌ها انجام شود؟ به مردم اطلاعات غلط ندهید.
مدیر تیم فوتبال امید اذعان داشت: ما یک مسیر روشنی را برای بعد از خودمان به تصویر کشیدیم. ما روزی که شروع کردیم، گفتیم طوری کار کنیم که روز آخر پشت دستمان نزنیم. مسیری رفتیم که درست بود. در مرحله نهایی چین با هزینه‌های زیاد با صفر امتیاز خارج می‌شود. مسیر ما درست بوده اما چه چیزی می‌شود که نمی‌رویم؟ ضعف فوتبالی و برنامه‌ریزی داریم. یک بار در مسافرت‌ها مشکل نظام وظیفه نداشتیم. این همه راه نبود. اگر ژاپن موفق می‌شود، این است که در برنامه‌شان مستمر هستند.
وی افزود: من چون همه مسئولیت را برعهده گرفتم، نمی‌خواهم بگویم که فدراسیون یا وزارت ورزش مقصر است. ما جلسه‌ای با رئیس فدراسیون فوتبال آلمان داشتیم و او هم گفت که ما نیز دچار این مشکل شدیم. نشستیم و بررسی کردیم که به عقب برنگردیم.
کاشانی بیان داشت: از رفتار منصفانه جلالی و چراغپور در برنامه نود تشکر می‌کنم. صفر و صدی نگاه نکردند و صفر تا صد قضاوت کردند. سیاست‌گذاری در عرصه تیم‌های پایه به عهده کمیته جوانان و فنی است. بعد از اینکه ما نتوانستیم به المپیک برویم، محصص و همکارانش تشکیل جلسه بدهند و به مردم گزارش دهند تا دیگر در دوره بعدی این اتفاق رخ ندهد.
وی درباره عدم مشکل نظام وظیفه افزود: من دست بچه‌های نظام وظیفه را می‌بوسم. روز جمعه که تعطیل بود مسئول حفاظت تبریز را پیدا کردند تا اخباری و ثاقبی مشکلی نداشته باشند.
مدیر تیم فوتبال امید درباره پروند فساد در فوتبال گفت: نمایندگان مجلس زحمت کشیدند و گزارشی را تهیه کردند. اصل ۹۰ قانون اساسی به مجلس اجازه می‌دهد که در هر مساله‌ای ورود کنند. یعنی فقط در فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد؟ در والیبال و بسکتبال این‌ها رخ نمی‌دهد؟ در صنعت و نفت این اتفاقات نمی‌افتد؟

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.