سوریه مخالفت خود را با هرگونه پیش شرط درمذاکرات اعلام کرد

هیات نمایندگی دولت سوریه درمذاکرات صلح ژنو تاکید کرد که مذاکرات سیاسی باید بدون هرگونه پیش شرط برای طرف های ذیربط باشد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، برخی منابع درژنو گفتند که هیات دولت سوریه بار دیگر به «دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفته است که مبارزه با تروریسم باید دراولویت باشد.
برخی منابع درژنو گفتند، شماراعضای هرهیات برای مذاکراتی که روز دوشنبه آغاز می شود، ۱۵ نفر خواهد بود.
جان کری وزیرامور خارجه آمریکا نیز ازهیات ریاض حجاب خواست در صورت داشتن هر گونه نگرانی، آنها را پشت میز مذاکره بیان کند و او در این باره به آنها کمک خواهد کرد. 
ازسوی دیگر برخی منابع در ژنو اعلام کردند که جان کری به هیات ریاض هیچ گونه تضمینی (درباره مذاکرات ژنو) به آنها نداده بلکه ازآنها خواسته است تا به ژنو بروند.
برخی رسانه های روزگذشته اعلام کردند که آمریکا برای حضور مخالفان سوری در مذاکرات صلح ژنو، یک سری تضمین هایی را به آنها داده است.
این درحالی است که بزرگترین گروه مخالف سوری روز جمعه اعلام کرد که در مذاکرات صلح به میانجیگری سازمان ملل در ژنو شرکت می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ازریاض، یک نماینده ارشد این گروه درعربستان پس ازچهار روز رایزنی این مطلب را اعلام کرد.
این نماینده مخالفان اعلام کرد که «کمیته عالی مذاکرات» که مورد حمایت عربستان قرار دارد ، هیاتی مرکب از حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر به ژنو اعزام می کند.
مذاکرات صلح سوریه با هدف پایان دادن به بحران دراین کشور بعدازظهر جمعه در شهر ژنو سوئیس آغاز شد.
این مذاکرات که ازحمایت سازمان ملل برخوردار است، بدون شرکت تشکل موسوم به «ائتلاف معارضان سوری» که خود را گروه مخالف اصلی سوریه می خواند وامتیازات ویژه ای را برای خود قائل است، آغاز به کار کرد.
استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز (جمعه) با نمایندگان دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه درژنو درآغاز مذاکرات صلح این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
یک منبع سوری که اشاره ای به نام وی نشده است، گفت: هیات دولت سوریه متشکل از ۱۶ عضو به ریاست بشار جعفری سفیر این کشور در سازمان ملل وارد ژنو شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.