محکومیت گسترده انفجار مسجد امام رضا(ع) عربستان

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، شورای همکاری خلیج فارس، پادشاه اردن و دولت الجزایر ضمن محکومیت انفجار مسجد شیعیان امام رضا (ع) عربستان، از مقامات سعودی خواستند تلاش خود را برای حفظ امنیت و حمایت از عبادتگاه‌ها افزایش داده و در قبال چنین حوادثی هوشیار باشند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ضمن اینکه انفجار مسجد امام رضا (ع) شهر الاحساء عربستان را محکوم می‌کنیم، از مقامات آل سعود می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای تامین امنیت و حفاظت از جان شهروندان و عبادتگاه‌ها افزایش دهند.
حکیم در ادامه با دعوت از جامعه جهانی برای تلاش جدی در راستای نابود کردن داعش که ماهیت بشری را هدف قرار داده و خشکاندن منابع فکری و مالی آن، اظهار داشت: پیش از انفجار مسجد امام رضا (ع)، حادثه انفجار مسجد امام صادق (ع) رخ داد. حادثه اول مسئولان امنیتی عربستان را به صورت جدی با این چالش روبه‌رو کرد که اجازه ندهند این اقدامات تروریستی تکرار شوند.
شورای همکاری خلیج فارس نیز در بیانیه‌ای به شدت این انفجار را محکوم کرد. عبداللطیف الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس این انفجار را اقدامی "بزدلانه" و "جنایتکارانه" خواند که با اصول و ارزش‌های دینی و انسانی در تعارض است.
وی همچنین از مقامات امنیتی عربستان خواست هوشیار باشند.
عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز در پیامی به عربستان به خاطر قربانیان این انفجار تسلیت گفت.
عبد العزیز بن علی الشریف، سخنگوی وزارت خارجه الجزایر نیز با محکوم کردن این انفجار و تسلیت به مقام عربستانی تاکید کرد:تروریسم آفتی است که همه جهان را تهدید می‌کند و مبارزه با آن نیازمند تلاش بیشتر و هماهنگ جهانی است.
مسجد امام رضا (ع) شهر الاحساء واقع در شرق عربستان، روز جمعه شاهد یک انفجار انتحاری و پس از آن تیراندازی بود که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران شد.
این اولین انفجاری است که در سال جدید میلادی در عربستان رخ داده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.