سفر کری به رم و لندن با محوریت مبارزه با داعش و سوریه

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری روز سه شنبه برای حضور در نشست “مبارزه علیه داعش” با حضور کشورهای مختلف به رم، پایتخت ایتالیا می‌رود و روز بعد در “کنفرانس امداد رسانی به سوریه” در لندن شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری در حالی این سفر را انجام می‌دهد که سازمان ملل برای آغاز گفت و گوهای غیرمستقیم صلح میان دولت سوریه و مخالفان این کشور با مشکلاتی رو به رو شده است. بحران سوریه نزدیک به پنج سال است که ادامه دارد و در آن بیش از ۲۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
مذاکرات نیابتی صلح در سوریه، که در شرایط کنونی استفان دی میسورا، نماینده سازمان ملل در بحران سوریه با هر یک از طرفین به صورت جداگانه گفت‌وگو می‌کند، قرار بود روز دوشنبه آغاز شود اما به تعویق افتاد.
بر همین اساس انتظار می‌رفت که کمیته مذاکرات عالی اپوزیسیون سوریه برای دیدار و گفت‌وگو با دی میستورا به ژنو برود اما یک فعال مستقل سوری اعلام کرد که نیمی از از این گروه در مذاکرات با دولت سوریه شرکت نمی‌کنند.
جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در نشست روز سه شنبه در رم شرکت کنندگان درباره راه‌های تحکیم و افزایش تعهدات برای مبارزه و شکست داعش گفت‌وگو می کنند.
بنا بر این بیانیه، دیگر کشورهای شرکت کننده در این نشست، عبارتند از : استرالیا، بحرین، بلژیک، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، آلمان، عراق، ایتالیا، اردن، کویت، نیوزلند، هلند، نروژ، قطر، عربستان سعودی، اسپانیا، سوئد، ترکیه، امارت متحده عربی و انگلیس.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.