مدیرکل سیاسی وزارت کشور: هیچ حزب، سازمان و صاحبنظری در ادیان علیه برجام موضع نگرفت

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در قضیه «برجام» همه احزاب، سازمانها، گروه ها و ادیان مختلف کمک کردند و هیچ حزب، سازمان مردم‌نهاد و صاحبنظری در ادیان نبود که علیه برجام موضع بگیرد.

محمد امین رضازاده عصر امروز در همایش فرصت‌های برجام در تالار وزارت کشور، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: از آغاز رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، پنجاه تفاهم‌نامه منعقد شده است، هر زمانی که راهبرد ملی کشور را به منافع شخصی و گروهی ترجیح داده‌ایم، به موفقیت‌های بزرگی رسیده ایم و برجام نیز یکی از این موفقیت‌هاست.
وی ادامه داد: در قضیه برجام همه احزاب، سازمانها، گروه ها و ادیان مختلف کمک کردند و هیچ حزب، سازمان مردم‌نهاد و صاحبنظری در ادیان نبود که علیه برجام موضع بگیرد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور برجام را از رخدادهایی دانست که موجب اقتدار ملی است و تصریح کرد: پیش‌نیاز امنیت، وحدت ملی است و اکنون کشور به درجه ای رسیده است که در مقابل تهدیدات توانایی مقابله را دارد.
رضازاده خاطرنشان کرد: اگر کشور علاوه بر وحدت ملی توان مقابله با تهدیدات خارجی را در مناسبات خارجی داشته باشد و اهداف ملی را پیگیری کند، قدرت ملی حاصل شده است و ما برجام از جمله این رخدادها می‌دانیم که موجب افزایش اقتدار ملی شده است.
وی با اشاره به  نقش و اهمیت نهادهای مدنی، گروه های سیاسی و نخبگان در کنار مسولان دولتی اظهارداشت: این نقش، بسیار مهم است و ما با وجود تیم قدرتمند هسته ای، هنوز ظرفیت دیپلماسی عمومی را در همه جای کشور احساس می‌کنیم که نقش احزاب در این امر بسیار تاثیرگذار است.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: انتخابات فرصتی برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و تایید یا عدم تایید گروه های سیاسی است و در عین حال موجب تعمیق همبستگی ملی و تقویت منافع ملی می‌شود.
رضازاده در پایان نمونه داخلی برجام را تعامل مثبت در فضای سیاست داخلی را احیای خانه احزاب دانست و خاطرنشان کرد: احزاب و تشکلها که دارای گرایش فکری و سیاسی مختلفی هستند، با تعاملات خوب بعد از ۱۰ سال و با وجود اختلافات بسیار توانستند خانه احزاب را مجدد راه بیندازند؛ بنابراین همه مسائل با این مدل حل‌شدنی است.  
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.